Předmět: Public relations 2

» Seznam fakult » FTK » KRL
Název předmětu Public relations 2
Kód předmětu KRL/PUR2
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Herman Marek, PhDr.
Obsah předmětu
1. úvod do public relations 2. Historie komunikace s veřejností 3. Propaganda 4. Public affairs 5. Lobbying 6. Východiska PR 7. Podniková identita (podnikový design, kultura, komunikace, image) 8. Krizová komunikace 9. Scénáře a projekt krizové komunikace v praxi 10. Efekty komunikace a propojení media relations s podnikovou identitou. 11. Nové trendy v PR

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s východisky public relations (image, podniková identita, veřejné mínění). Obsah předmětu je zaměřen na jednotlivé složky podnikové identity a význam jejich propojení a sdílení. Dále je předmět zaměřen na problematiku propagandy, lobbyingu, sponzoringu a pořádání velkých akcí. V rámci předmětu proběhne praktická příprava na krizovou komunikaci. Předmět navazuje na předmět Public relations I.
Po absolvování tohoto předmětu se student bude orientovat v problematice komunikace s veřejností. Bude umět sestavit krizový scénář, bude mít znalosti a schopnost rozlišit pojmy jako je propaganda, public affairs a bude znát východiska problematiky lobbyingu.
Předpoklady
Student má znalosti v oblasti media relations, které odpovídájí výstupům předmětu public relations 1.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Systematické pozorování studenta

Zájem o předmět.
Doporučená literatura
  • Aaker, D. (2003). Brand building. Brno: Computer Press.
  • Argenti, P. A. (2013). Corporate communication. New York, NY: McGraw Hill.
  • Avner, M. (2013). The lobbying and advocacy handbook for nonprofit organizations. Saint Paul, Minn: Fieldstone Alliance.
  • Bruce, B. (2012). On the origin of spin. [Velká Británie?: s.n.].
  • Caywood, C. L. (2003). Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press.
  • Denison, D. R. (1997). Corporate culture and organizational effectiveness. [Ann Arbor, Mich.: Denison Consulting].
  • Flamholtz, E. G., & Randle, Y. (2011). Corporate culture: The ultimate strategic asset. Stanford, Calif: Stanford Business Books.
  • Ftorek, J. (2012). Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada.
  • Guth, D. (2012). Public relations: A values-driven approach. Boston, Mass: Allyn & Bacon.
  • Jurášková, O. (2012). Trendy a značky, značky a trend. Marketing a komunikace, 22(1), 22-24.
  • Kudynová, V. (2005). Na vlně i pod vlnou. Praha: SinCon.
  • Němec, R. (2012). Reklama na Facebooku (nejen PPC): cena je velice příznivá. www.robertnemec.com.
  • Pospíšil, P. (2002). Efektivní Public Relations a media relations. Praha: Computer Press.
  • Schein, E. H. (2010). Organizational culture and leadership. San Francisco, Calif.: Jossey-Bass.
  • Schneider, J. (2007). Lobbying and interest representation. Brno: International Institute of Political Science of Masaryk University.
  • Svoboda, V. (2009). Public relations moderně a účinně. Brno: Computer Press.
  • Šindler, P. (2003). Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada.
  • Verner, P. (2011). Propaganda a manipulace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského.
  • Vysekalová, J. (2009). Image a firemní identita. Praha: Grada.
  • Vysekalová, J. (2012). Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing.
  • Vysekalová, J. (2004). Psychologie spotřebitele. Praha: Grada.
  • Vysekalová, J. (2010). Reklama: jak dělat reklamu. Praha: Grada.
  • Welch, D. (2013). Propaganda: Power and persuasion. London: British Library.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr