Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1 Úvod do výuky předmětu Netradiční a méně známé hry Poučení o bezpečnosti ve výuce a pravidlech chování na Sportovní hale UP, představení Průvodce předmětem, podmínky a termíny zápočtu, rozdělení výstupů, požadavky na výstup 2-3 Ringo Výstup (historie, pravidla ) nácvik herních činností jednotlivce, průpravná cvičení, uspořádání turnaje 4-5 Frisbee ultimate Výstup (historie, pravidla ) nácvik herních činností jednotlivce, průpravná cvičení průpravné hry, vlastní hra 6-7 Intercross Výstup (historie, pravidla ) nácvik herních činností jednotlivce, průpravná cvičení, herní cvičení, průpravné hry, vlastní hra 8-9 Korfbal Výstup (historie, pravidla ) nácvik herních činností jednotlivce, průpravná cvičení, herní cvičení, průpravné hry, vlastní hra, činnost rozhodčího 10-11 Squash Výstup (historie, pravidla ) nácvik herních činností jednotlivce, průpravná cvičení, herní cvičení, zápas 12-13 Nohejbal Výstup (historie, pravidla ) nácvik herních činností jednotlivce, průpravná cvičení, uspořádání turnaje Kontrola splnění zápočtových požadavků, test, závěrečné zhodnocení, připomínky k výuce, udělení zápočtu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 9 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Seznámení s méně známými a v ČR málo rozšířenými sportovními hrami (ringo, frisbee ultimate, interkros, squash, badminton, korfbal, nohejbal) s důrazem na regionálně rozdílné přístupy k filozofii hry. Získání povědomí o historickém vzniku těchto her, vývoji, oblastech jejich rozšíření, pravidlech a rozhodování. Prostřednictvím nácviku základních herních činností vytvoření podmínek pro jejich praktické využití pro rekreační účely.
Po absolvovaní tohoto předmětu bude student schopný: -ukázat a naučit základní dovednosti vybraných her; -poutavě nastínit historii vzniku a vystihnout smysl a podstatu jednotlivých her; -zorganizovat atraktivní zápas, soutěž, turnaj v těchto hrách; -orientovat se ve výzbroji, výstroji a materiálech používaných u těchto aktivit; -využít škálu průpravných a herních cvičení pro rekreační účely; -eliminovat zdravotní rizika hrozící při rekreačním provozování daných aktivit.
|
Předpoklady
|
žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor jazykového projevu studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Zápočet : aktivní účast na cvičeních, výstup, test teoretických znalostí Výstup : Součástí zápočtových požadavků je písemně zpracovaný a prakticky realizovaný pedagogický výstup každého studenta, který obsahuje fundované seznámení s historií, filozofií a pravidly vybrané hry a nápaditou úvodní a rušnou částí hodiny (zahřátí a rozcvičení). Speciální instrukce k výstupům: Témata výstupů budou přidělena v první hodině v semestru. Konání výstupu bude oznámeno týden předem.
|
Doporučená literatura
|
-
Birkner, U., & Langhammer, P. (1999). Squash: technika, taktika, hra. Praha: Beta-Dobrovský.
-
Český svaz interkrosu (Praha). (1990). Interkros: metodika hry. Praha: Český svaz interkrosu.
-
Filandr, J., Filandr, J., Všetečka, J., & Všetečka, J. (1996). Frisbee: létat je snadné. Praha: České vysoké učení technické.
-
Jiras, J. et al. (2000). Squash: pravidla a výklad pravidel. Praha: Česká asociace squashe.
-
Ondřej, O. et al. (1989). Hrajeme basketbal, fotbal, házenou, lední hokej, nohejbal, softbal, volejbal podle zjednodušených pravidel. Praha: Sportpropag.
-
Skružný, Z. (2005). Florbal: technika, trénink, pravidla hry. Praha: Grada.
-
Táborský, F. (2005). Sportovní hry II: základní pravidla, organizace, historie. Praha: Grada.
-
Táborský, F. (2004). Sportovní hry: sporty známé i neznámé. Praha: Grada Publishing.
|