Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Klasifikace sportu. Institucionální rámec sportu v ČR a EU. Hospodaření sportovního klubu. Současnost financování sportu v ČR. Profesionalizace sportovního klubu. ČUS. Daňové a pojišťovací povinnosti ke sportovním soutěžím a k postavení sportovců a funkcionářů. Sport a sdělovací prostředky. Soutěžní řád, směrnice o startu zahraničních hráčů v ČR, přestupní řád, disciplinární řád, trenérský řád. Směrnice o hospodaření sportovní federace, směrnice o náhradách cestovních , výroční zpráva sportovní organizace, propozice. Profil týmu, profil jednotlivých hráčů, profil trenérů, profil sponzorů, Úkoly manažera, manažersky servis firmy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 18 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět slouží k objasnění základních vztahů, které se uplatňují v managementu sportu. Studenti se seznámí s institucionálnlím a organizačním zabezpečením sportu v rámci tělesné kultury v České republice a v Evropské unii. Vyučovací předmět propojuje management, tělesnou výchovu a sport s problematikou ekonomickou a legislativně právní.
Po absolvování tohoto předmětu student bude: - chápat vztahy mezi sportovními organizacemi a jejich členy, - ovládat soutěžní řád, směrnice o startu zahraničních hráčů v ČR, přestupní řád, licenční řád, disciplinární řád, trenérský řád ve zvoleném sportovním odvětví, - znát zahraniční a české spolkové struktury zabývající se sportem, - umět připravit hráčskou smlouvu, - teoreticky řídit sportovní klub.
|
Předpoklady
|
Nejsou vyžadovány.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Pravidelná docházka,aktivní účast ve výuce, individuální konzultace k seminární práci, seminární práce a seminární vystoupení. Přesné informace získá student v průběhu první vyučovací jednotky.
|
Doporučená literatura
|
-
Čáslavová, E. (2009). Management a marketing sportu. Praha: Olympia.
-
Eger, L. (2005). Marketing, management a financování malého a středně velkého klubu: studijní materiál k předmětům : základy managementu, management v TV a sportu. Ústí nad Labem: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, Pedagogická fakulta.
-
Stanjura, J., & Topinka, J. (2001). Občanská sdružení ve sportu: právní, účetní a daňové problémy. Praha: Olympia.
|