Vyučující
|
-
Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Definice, vývoj marketingu. Vymezení základních pojmů. Marketing a nová ekonomika. Marketingový mix. 4P a 4C. - Produkt. Komplexní produkt a jeho složky. Životní cyklus produktu. Tvorba sortimentu. - Distribuce. Distribuční články a distribuční cesty. Druhy velkoobchodních a maloobchodních organizací. - Cena jako marketingový nástroj. Způsoby stanovení ceny. Změny ceny. - Marketingový komunikační mix. Reklama. Public relations. Přímý marketing a Podpora prodeje. Osobní prodej. - Marketingový informační systém. Zdroje dat. Marketingový výzkum. Kvalitativní a kvantitativní výzkum. - Marketingová analýza. SWOT analýza. - Cílený marketing. Segmentace trhu - podstata a kriteria segmentace trhu, její výhody. Tržní zacílení a tržní umístění. - Marketingová strategie - příklady. - Moderní trendy v marketingu. Virální marketing, guerilla marketing, product placement, internetový a mobilní marketing.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět dává ucelený přehled o základních principech a využití marketingu. Prezentuje marketingové nástroje a jejich použití a seznamuje studenty se současnými trendy v marketingu.
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - Znát a vysvětlit základní definice a pojmy v marketingu. - Porozumět klíčovým principům marketingu. - Prakticky aplikovat marketingové nástroje v podobě marketingového mixu ve volnočasových organizacích. - Identifikovat klíčové cílové segmenty. - Analyzovat relevantní informace v rámci marketingové analýzy.
|
Předpoklady
|
Zájem o předmět.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Seminární práce
- Zpracování seminární práce podle zadání a při dodržení publikačního manuálu FTK UP. Požadavky na seminární práci budou zaslány prostřednictvím mailu. - Seznámení se s filmem Český sen. - Úspěšné absolvování (70 %) písemného testu (otevřené otázky.
|
Doporučená literatura
|
-
Kotíková, H., & Zlámal, J. (2006). Základy marketingu. Olomouc: Univerzita Palackého.
|