Předmět: Základy marketingu

» Seznam fakult » FTK » KRL
Název předmětu Základy marketingu
Kód předmětu KRL/MRKT
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
- Definice, vývoj marketingu. Vymezení základních pojmů. Marketing a nová ekonomika. Marketingový mix. 4P a 4C. - Produkt. Komplexní produkt a jeho složky. Životní cyklus produktu. Tvorba sortimentu. - Distribuce. Distribuční články a distribuční cesty. Druhy velkoobchodních a maloobchodních organizací. - Cena jako marketingový nástroj. Způsoby stanovení ceny. Změny ceny. - Marketingový komunikační mix. Reklama. Public relations. Přímý marketing a Podpora prodeje. Osobní prodej. - Marketingový informační systém. Zdroje dat. Marketingový výzkum. Kvalitativní a kvantitativní výzkum. - Marketingová analýza. SWOT analýza. - Cílený marketing. Segmentace trhu - podstata a kriteria segmentace trhu, její výhody. Tržní zacílení a tržní umístění. - Marketingová strategie - příklady. - Moderní trendy v marketingu. Virální marketing, guerilla marketing, product placement, internetový a mobilní marketing.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 13 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět dává ucelený přehled o základních principech a využití marketingu. Prezentuje marketingové nástroje a jejich použití a seznamuje studenty se současnými trendy v marketingu.
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - Znát a vysvětlit základní definice a pojmy v marketingu. - Porozumět klíčovým principům marketingu. - Prakticky aplikovat marketingové nástroje v podobě marketingového mixu ve volnočasových organizacích. - Identifikovat klíčové cílové segmenty. - Analyzovat relevantní informace v rámci marketingové analýzy.
Předpoklady
Zájem o předmět.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Seminární práce

- Zpracování seminární práce podle zadání a při dodržení publikačního manuálu FTK UP. Požadavky na seminární práci budou zaslány prostřednictvím mailu. - Seznámení se s filmem Český sen. - Úspěšné absolvování (70 %) písemného testu (otevřené otázky.
Doporučená literatura
  • Kotíková, H., & Zlámal, J. (2006). Základy marketingu. Olomouc: Univerzita Palackého.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr