Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Význam marketingu 2. Marketingový mix 3. Marketing a sport 4. Formy marketingu ve sportu 5. Sportovní produkt 6. Marketingový mix ve sportu 7. Sponzoring ve sportu 8. Formy sponzorování 9. Legislativní vymezení sponzoringu 10. Charakteristika získávání sponzorů 11. Sponzorský návrh 12. Výběr reklamních nosičů a médií 13. Návrh reklamní kampaně
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 36 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 32 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je pochopit tržní prostředí v oblasti vrcholového sportu.Objasnit úlohu a postavení marketingu sportu jako procesu navrhování a zdokonalování činností pro výrobu, oceňování, propagaci a distribuci sportovního produktu tak, aby se uspokojovaly potřeby a přání zákazníků a bylo dosaženo cílů firmy.
Odborné znalosti studentů získané absolvováním předmětu vedou k přípravě a řízení sponzorských projektů. Student má po absolvování předmětu: 1) být schopen na základě osvojení základních pojmů z oblasti sportovního marketingu kvalifikovaně řešit stanovisko k marketingové komunikaci, 2) prokázat schopnost samostatné tvůrčí práce v oblasti sportovního sponzoringu, 3) rozumět současnému systému přípravy úspěšného sponzoringového projektu.
|
Předpoklady
|
nejsou vyžadovány
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Ústní zkouška, Seminární práce
Pravidelná docházka, vypracování seminární práce dle zadání, obhajoba seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Čáslavová, E. (2000). Management v tělesné výchově a sportu (vybrané kapitoly). Praha: Karolinum.
-
Edwards, Ch. (2003). Řízení vztahů se zákazníky (Kniha 1). Jak lépe rozumět svým zákazníkům. Praha: OUČR.
-
Kotler, P. et al. (2007). Marketing management. Praha: Grada Publishing.
-
Kotler, P. et al. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada.
-
Lošťáková, H. et al. (2008). Řízení vztahů se zákazníky (CRM) prostřednictvím diferencovaného hodnotového managementu. Pardubice: Univerzita Pardubice.
-
Lošťáková, H. et al. (2006). Strategie diferencovaného CRM podle hodnoty zákazníků pro podnik. Pardubice: Univerzita Pardubice.
-
Pelsmacker De, P. et al. (2003). Marketingová komunikace. Praha: Grada.
-
Stanjura, J., & Topinka, J. (2001). Občanská sdružení ve sportu: právní, účetní a daňové problémy. Praha: Olympia.
|