Předmět: Marketing sportu

» Seznam fakult » FTK » KRL
Název předmětu Marketing sportu
Kód předmětu KRL/MRKSP
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Význam marketingu 2. Marketingový mix 3. Marketing a sport 4. Formy marketingu ve sportu 5. Sportovní produkt 6. Marketingový mix ve sportu 7. Sponzoring ve sportu 8. Formy sponzorování 9. Legislativní vymezení sponzoringu 10. Charakteristika získávání sponzorů 11. Sponzorský návrh 12. Výběr reklamních nosičů a médií 13. Návrh reklamní kampaně

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 36 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 32 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je pochopit tržní prostředí v oblasti vrcholového sportu.Objasnit úlohu a postavení marketingu sportu jako procesu navrhování a zdokonalování činností pro výrobu, oceňování, propagaci a distribuci sportovního produktu tak, aby se uspokojovaly potřeby a přání zákazníků a bylo dosaženo cílů firmy.
Odborné znalosti studentů získané absolvováním předmětu vedou k přípravě a řízení sponzorských projektů. Student má po absolvování předmětu: 1) být schopen na základě osvojení základních pojmů z oblasti sportovního marketingu kvalifikovaně řešit stanovisko k marketingové komunikaci, 2) prokázat schopnost samostatné tvůrčí práce v oblasti sportovního sponzoringu, 3) rozumět současnému systému přípravy úspěšného sponzoringového projektu.
Předpoklady
nejsou vyžadovány

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou, Ústní zkouška, Seminární práce

Pravidelná docházka, vypracování seminární práce dle zadání, obhajoba seminární práce.
Doporučená literatura
  • Čáslavová, E. (2000). Management v tělesné výchově a sportu (vybrané kapitoly). Praha: Karolinum.
  • Edwards, Ch. (2003). Řízení vztahů se zákazníky (Kniha 1). Jak lépe rozumět svým zákazníkům. Praha: OUČR.
  • Kotler, P. et al. (2007). Marketing management. Praha: Grada Publishing.
  • Kotler, P. et al. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada.
  • Lošťáková, H. et al. (2008). Řízení vztahů se zákazníky (CRM) prostřednictvím diferencovaného hodnotového managementu. Pardubice: Univerzita Pardubice.
  • Lošťáková, H. et al. (2006). Strategie diferencovaného CRM podle hodnoty zákazníků pro podnik. Pardubice: Univerzita Pardubice.
  • Pelsmacker De, P. et al. (2003). Marketingová komunikace. Praha: Grada.
  • Stanjura, J., & Topinka, J. (2001). Občanská sdružení ve sportu: právní, účetní a daňové problémy. Praha: Olympia.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr