Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Konceptuální obsah managementu rekreace a sportu 2. Praxe managementu rekreace a sportu v ČR a zahraničí 3. Problematika strategického plánováni v rekreaci a sportu 4. Aplikace strategického plánování v rekreaci a sportu 5. Význam a úloha organizování v rekreaci a sportu 6. Definice a role jednotlivých subjektů zapojených do řízení a koordinace rekreace a sportu v ČR 7. Finanční toky mezi jednotlivými subjekty 8. Marketingový výzkum v rekreaci a sportu 9. Komplexní koncepce marketingu v rekreaci a sportu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 18 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je společně se studenty najít odpovědět na následující otázky: - jaký je společenský přínos rekreace a sportu a jakou má roli ve společnosti, - jaký objem veřejných prostředků se ročně vynaloží na podporu rekreace a sportu a jak se tato podpora mění v čase. Rekreace a sport představují také dynamické a rychle rostoucí hospodářské odvětví. Rekreace a sport slouží jako nástroj pro místní a regionální rozvoj, obnovu měst a pro rozvoj vesnic.Soustřeďujeme se proto v případových studiich na co nejpřesnější zdokumentování stávajícího stavu a podchycení trendů a závislostí. Záměrem je navrhovat východiska pro potenciálně identifikované příležitosti ke zlepšení.
Po absolvování tohoto předmětu student bude: - chápat mnohotvárnost prostředí rekreace a sportu v České republice - znát definice a role jednotlivých subjektů zapojených do řízení a koordinace sportu v ČR - schopen popsat stěžejní finanční toky mezi subjekty parcipujícími na sportu v ČR - umět definovat cíle pro práci manažera rekreace a sportu - dokáže prozkoumat postoje, názory, mínění veřejnosti, často v souvislosti s marketingovým výzkumem, průzkumem spotřebitelských návyků, k určení účinnosti reklamy a podobně v oblasti rekreace a sportu
|
Předpoklady
|
Nejsou vyžadovány
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zpracovat a prezentovat v předem stanovených termínech jednotlivé případové studie. Kvalita zpracovaného úkolu je ohodnocena slovně.
|
Doporučená literatura
|
-
Analýza financování sportu v České republice.
-
(1997). Evropská antidopingová úmluva. [Praha]: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
-
(1996). Evropská charta sportu pro všechny: zdravotně postižené osoby: rezoluce konference evropských ministrů odpovědných za sport. Část 2. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
-
(1994). Evropská charta sportu pro všechny. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
-
(1996). Evropský manifest o mládeži a sportu. Význam sportu pro společnost. (Lisabon 1995). [Praha]: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
-
Koncepce státní podpory sportu v ČR.
|