Vyučující
|
-
Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
-
Rončák Miroslav, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Marketing cestovního ruchu, vymezení pojmů, specifika marketingu cestovního ruchu. Marketing podniku cestovního ruchu a destinace cestovního ruchu. - Marketingová strategie cestovního ruchu. - Cílové skupiny a spotřebitelské chování - Výzkumy trhu v cestovním ruchu, zdroje dat, analýzy, výzkumy. - Marketingový mix cestovního ruchu. - Produkt a jeho zvláštnosti v cestovním ruchu. - Cena v cestovním ruchu. - Distribuce v cestovním ruchu. - Marketingová komunikace v cestovním ruchu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 20 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět seznamuje studenty s významem marketingu cestovního ruchu. Poukazuje na rozdíly v marketingu podniku cestovního ruchu a marketingu destinace cestovního ruchu. Ve výuce jsou akcentovány aktuální trendy v marketingu cestovního ruchu, a to zejména v oblasti marketingové komunikace a distribuce.
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - Určit a kriticky vyhodnotit zvláštností marketingu podniku cestovního ruchu a destinace cestovního ruchu. - Získat, analyzovat a prakticky využít informace ze široké škály zdrojů. - Aplikovat v praxi marketingové nástroje v cestovním ruchu. - Znát a orientovat se v nových trendech v marketingu cestovního ruchu. - Navrhnout vhodné a promyšlené aplikace marketingu pro destinace a podniky cestovního ruchu. - Rozvíjet své kreativní myšlení a jeho využití v marketingu.
|
Předpoklady
|
Znalosti odpovídající obsahu předmětů Základy cestovního ruchu a Základy marketingu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
- Vypracování seminární práce. Požadavky na seminární práci budou zaslány mailem. - Písemná zkouška.
|
Doporučená literatura
|
-
Další zdroje: www.vzdelavanivcr.cz, zahraniční databáze.
-
Harris, J. (2014). Sport, tourism and national identities. London: Routledge.
-
Horner, S., & Swarbrooke, J. (2003). Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada.
-
Jakubíková, D. (2009). Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada.
-
Kiraĺová, A. (2003). Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopres.
-
Kiráľová, A. (2006). Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress.
-
Kotíková, H., & Schwartzhoffová, E. Cestovní ruch a rekreace: organizace, řízení a marketing v destinaci.
-
Kotler, P., Bowen, J. T., & Makens, J. C. (2014). Marketing for hospitality and tourism. Harlow: Pearson.
-
Mallen, Ch., & Adams, L. J. (2013). Event management in sport, recreation and tourism. London: Routledge.
-
Morrison, A. M. (2013). Marketing and managing tourism destinations. London: Routledge.
|