Předmět: Marketing cestovního ruchu

» Seznam fakult » FTK » KRL
Název předmětu Marketing cestovního ruchu
Kód předmětu KRL/MACR
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kotíková Halina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Marketing cestovního ruchu, vymezení pojmů, specifika marketingu cestovního ruchu. Marketing podniku cestovního ruchu a destinace cestovního ruchu. - Marketingová strategie cestovního ruchu. - Cílové skupiny a spotřebitelské chování - Výzkumy trhu v cestovním ruchu, zdroje dat, analýzy, výzkumy. - Marketingový mix cestovního ruchu. - Produkt a jeho zvláštnosti v cestovním ruchu. - Cena v cestovním ruchu. - Distribuce v cestovním ruchu. - Marketingová komunikace v cestovním ruchu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
  • Příprava na zkoušku - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 35 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 10 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Výstupy z učení
Předmět seznamuje studenty s významem marketingu cestovního ruchu. Poukazuje na rozdíly v marketingu podniku cestovního ruchu a marketingu destinace cestovního ruchu. Ve výuce jsou akcentovány aktuální trendy v marketingu cestovního ruchu, a to zejména v oblasti marketingové komunikace a distribuce.
Po absolvování předmětu studenti budou schopni: - Určit a kriticky vyhodnotit zvláštností marketingu podniku cestovního ruchu a destinace cestovního ruchu. - Získat, analyzovat a prakticky využít informace ze široké škály zdrojů. - Aplikovat v praxi marketingové nástroje v cestovním ruchu. - Znát a orientovat se v nových trendech v marketingu cestovního ruchu. - Navrhnout vhodné a promyšlené aplikace marketingu pro destinace a podniky cestovního ruchu. - Rozvíjet své kreativní myšlení a jeho využití v marketingu.
Předpoklady
Znalosti odpovídající obsahu předmětů Základy cestovního ruchu a Základy marketingu.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta

- Vypracování seminární práce. Požadavky na seminární práci budou zaslány mailem. - Písemná zkouška.
Doporučená literatura
  • Další zdroje: www.vzdelavanivcr.cz, zahraniční databáze.
  • Harris, J. (2014). Sport, tourism and national identities. London: Routledge.
  • Horner, S., & Swarbrooke, J. (2003). Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada.
  • Jakubíková, D. (2009). Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada.
  • Kiraĺová, A. (2003). Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopres.
  • Kiráľová, A. (2006). Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress.
  • Mallen, Ch., & Adams, L. J. (2013). Event management in sport, recreation and tourism. London: Routledge.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr