Vyučující
|
-
Kudláček Michal, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu důležitost organizovaného / programovaného volného času 2. Základní terminologie 3. Profese "volnočasového programování" a komponenty volnočasového programu 4. Periodizace lidského života v rekreologickém pojetí I 5. Periodizace lidského života v rekreologickém pojetí II 6. Periodizace lidského života v rekreologickém pojetí III 7. Důležitost plánovacího procesu v programování volného času 8. Analýza potřeb programu se zacílením na konkrétní vývojovou etapu v životě člověka I 9. Analýza potřeb programu se zacílením na konkrétní vývojovou etapu v životě člověka I 10. Rizikový management ve volnočasových programech 11. Evaluace programu; trendy v oblasti volného času 12. Alternativní pojetí volného času (východní vs. západní filosofie) 13. Práce s motivací metody / nástroje, praktické aplikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Účast na výuce je vyžadována z 80%. Výuka se skládá z: 1) skupinové výuky 2) praktického cvičení (formou workshopů) 3) projektu a prezentace vybraného tématu 4) dalších doplňkových úkolů a cvičení Cílem zkoušky je kromě ověření základní orientace studentů v oblasti volnočasového programování s ohledem na vybranou věkovou kategorii prověření schopnosti praktické aplikace teoretických znalostí v praktické rovině.
Student by měl za přispění znalostí, dovedností a informací (z oblasti biomedicíny, psychologie, pedagogiky, rekreologie, sociologie, aj.) prokázat schopnost definice konkrétní věkové kategorie s jejími vývojovými specifiky. To vše v kontextu s praktickými aplikacemi do sféry volnočasových aktivit s ohledem na involuční konsekvence.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Rozbor portfolia studenta, Seminární práce, Písemný test
Sestavení konceptu volnočasového programu pro vybranou věkovou skupinu s následným rozpracování do detailních parametrů programu. Dále pak prostudování výukových materiálů a složení závěrečné zkoušky písemný test, doplněný o ústní pohovor.
|
Doporučená literatura
|
|