Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Praktická a teoretická výuka techniky a didaktiky snowboardingu. 2. Osvojení si metodické řady, didaktických postupů při výuce snowboardingu. 3. Snb. technologie. 4. Organizace snowboardových kurzů. 5. Bezpečnost při výuce a pobytu v zimní horské přírodě. 6. Komunikační specifika při výuce snowboardingu. 7. Výuka dětí. 8. Aplikace herních postupů při výuce snowboardingu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 54 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 5 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět rozvíjí a prohlubuje pohybové dovednosti na snowboardu získané na KPZP1. Kurs je zaměřen na nácvik a zdokonalování oblouků při sjíždění a zatáčení na snowboardu, osvojení si metodické řady, didaktických postupů při výuce lyžování a organizace snowboardové výuky. Plánování a realizaci doprovodných programů, akcí a aplikaci herních postupů (metody programové dramaturgie) do výuky ve snowboardových školách a také v rámci pobytových kurzů výchovy v zimní přírodě. Organizační a bezpečnostní zvláštnosti pobytu v zimní přírodě. V rámci zaměření na skupinový a osobní výcvik, vede kurz ke zvýšení úrovně snowboardových vědomostí a dovedností, zdokonalení se v praktických činnostech na úroveň odpovídající předpokladům nezbytným k úspěšné práci snowboardového instruktora. Součástí kurzu jsou metodické výstupy v cizím jazyce a metodické vedení akcí. Po úspěšném absolvování kursu získají studenti kvalifikaci Instuktor snowboardingu "C".
Student si prohloubil dovednosti v jízdě na snowboardu. Student si osvojil metodickou řadu a didaktický postup při výuce snowboardingu a je schopen její aplikace v praxi. Student má předpoklady nezbytné k úspěšné práci snowboardového instruktora. Student zná organizační a bezpečnostní zvláštnosti pobytu v zimní přírodě. Student rozumí snowboardingu v širších souvislostech. Student je motivován k získávání poznatků v dané oblasti v rámci celoživotního učení.
|
Předpoklady
|
Výstupní známka z požadavků snowboardingu v rámci podmiňujícího předmětu KPZP1 (Kurz pobytu v přírodě) je na škále do hodnocení "D".
KRL/KPZP2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Systematické pozorování studenta
Odpovídající úrověň techniky jízdy na snowboardu, úroveň praktických metodických výstupů, prokázání vědomostí z oblasti techniky, metodiky a didaktiky nácviku a výuky dané dovednosti (ve zvoleném světovém jazyce).
|
Doporučená literatura
|
-
Drápelová, Z., & Kratochvíl, J. (2004). Metodické přístupy nácviku jízdy na snowboardu pro výuku dětí mladšího školního věku (6-12 let) na základní úrovni. Olomouc: Zuzana Drápelová.
-
Klašková, P., & Hoffmannová, J. (2012). Proměnné podílející se na životní spokojenosti jedince provozujícího snowboarding.
-
Oberhauser, A. (1995). Snowboarden der Lehrfilm. Salzburg: Degn film.
-
Thorpe, H. (2011). Snowboarding bodies in theory and practice. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
-
Thorpe, H. (2012). Snowboarding: The ultimate guide. Santa Barbara, Calif: Greenwood.
-
Weiss, Ch. (1993). Snowboarding od A do Z. Praha: Český spisovatel.
|