Vyučující
|
-
Másilka David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Typy PP Dělení PP Hra a její vzdělávací rozměr v kontextu vědomého učení prožitkem, resp. zážitkové pedagogiky, a typologie her Struktura aktivity (fáze přípravy, fáze uvedení, fáze vyhodnocení) Dovednosti a kompetence vedoucího/instruktora pro realizaci aktivit Trénink specifických dovedností souvisejících s přípravou a uváděním aktivit
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
1) Seznámit studenty s širokým spektrem programových prostředků (dále PP), které lze využít pro sestavení programu vědomého učení prožitkem, resp. zážitkové pedagogiky 2) Získat orientaci v užívaných děleních PP 3) Seznámit studenty se zákonitostmi přípravy, uvádění a vedení aktivit 4) Zprostředkovat studentům sebezkušenost s PP v roli účastníka i vedoucího 5) Pochopit význam HRY pro programy vědomého učení prožitkem, resp. zážitkové pedagogiky
Základní přehled o širokém spektru PP Schopnost efektivně vybírat PP dle požadovaného zadání, zvl. výchovně-vzdělávacího cíle Schopnost kompletně připravit a uskutečnit vybranou aktivitu Dovednost poskytnout a přijmout konstruktivní zpětnou vazbu související s rolí vedoucího/instruktora
|
Předpoklady
|
Studenti by měli být schopni: - kriticky uvažovat nad obsahem předmětu a studijních textů, - aktivně se zapojovat do diskusí, nebát se projevit vlastní názor a přemýšlet, - pracovat ve skupině na seminárním úkolu, - samostatně pracovat s učebními texty a doporučenou literaturou.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
Zápočet Aktivní účast na seminářích (max. 2 absence) Detailní příprava a uvedení aktivity či programového bloku na cca 40min dle zadání Kolokvium
|
Doporučená literatura
|
|