Vyučující
|
-
Rončák Miroslav, Mgr.
-
Schwartzhoffová Eva, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky Územní členění a jeho využití v destinačním managementu. Rajonizace v CR - turistické regiony a turistické oblasti. Hodnocení potenciálu cestovního ruchu v ČR. Destinace CR, Středisko CR. Destinační management - terminologie. Destinační marketing a produkty cestovního ruchu v destinaci Destinační agentura. Význam partnerství a spolupráce v cestovním ruchu, klastry v CR. SWOT analýza destinace CR, evaluace destinace. Skladba seminářů: Pozitivní a negativní vlivy cestovního ruchu - příklady Organizace a řízení cestovního ruchu na příkladech regionů v ČR Organizace a řízení cestovního ruchu na příkladu agentury CzechTourism Partnerství, image destinace, SWOT analýza destinace na příkladech regionů v ČR Marketing destinace cestovního ruchu na příkladech regionů v ČR Marketingová analýza na příkladu regionu v ČR Segmentace účastníků cestovního ruchu, identifikace cílových skupin, proces rozhodování příklady Marketingový mix příklady efektivní marketingové komunikace a tvorby turistických produktů v ČR a zahraničí Nové formy marketingové komunikace v cestovním ruchu příklady Vlastní prezentace inovačního projektu v oblasti cestovního ruchu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Příprava na zkoušku
- 8 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 8 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s tím, jak se v turistické destinaci řídí a organizuje cestovní ruch včetně marketingové komunikace vůči trhu. Obsahem je územní členění na turistické regiony a oblasti, teorie destinačního managementu včetně role destinační agentury, výklad možnosti rozvoje cestovního ruchu v destinaci prostřednictvím tvorby turistických produktů.
student bude po absolvování tohoto předmětu - zhodnotit potenicál cestovního ruchu daného regionu/turistické oblasti - navrhnout patřičné nástroje marketingového mixu na podporu propagace turistické oblasti - bude znát způsoby a možnosti řízení cestovního ruchu v dané turistické destinaci - umět vytvořit případně spolupracovat formou partnerství subjekt řídící CR v dané destinaci
|
Předpoklady
|
znalost základů cestovního ruchu
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Didaktický test
Přednášky (ing. Schwatzhoffová) - aktivní účast na přednášce Semináře: - prezentace zadané Mgr. Rončákem -inovativní projekt v oblasti CR Okruhy ke zkoušce: Územní členění ČR Předpoklady rozvoje cestovního ruchu v destinaci. Hodnocení potenciálu cestovního ruchu (rajonizace) Středisko cestovního ruchu, Destinace cestovního ruchu - typy, atributy. Destinační management, Společnost destinačního managementu (tj. destinační agentura). Spolupráce a partnerství, image, evaluace destinace. Marketing destinace, produkty cestovního r uchu v destinaci.
|
Doporučená literatura
|
-
Bieger, T., Beritelli, M. (2013). Manegement von Destinationen. Mnichov.
-
Holešínská, A. (2012). Destinační management jako nástroj regionální politiky. Brno.
-
Kotíková, H., Schwartzhoffová, E. (2014). Cestovní ruch a rekreace - organizace, řízení a marketing v destinaci. Olomouc.
|