Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.Vymezení základních pojmů a definic: MICE, kongresový a incentivní cestovní ruch, korporátní turistika, výstavy/veletrhy 2.Charakteristika a přínosy MICE cestovního ruchu 3.Analýza stávajících koncepčních a strategických dokumentů zaměřených na MICE problematiku. MICE Handbook 4.Subjekty kongresové turistiky a incentivní turistiky PCO, DMC, AMC. Zadavatelé kongresové a incentivní turistiky. Analýza poptávky a nabídky. Analýza konkurenceschopnosti. SWOT analýza 5.Organizace MICE akce. Faktory pro rozhodování. Cílové skupiny. Motivační nástroje. Distribuční cesty. Cenová politika. Financování. Monitoring 6.Role veřejného a soukromého sektoru. Podpora kongresové a incentivní turistiky. Možné formy podpory ze strany samosprávy 7.Role Convention Bureau. Spolupráce partnerů. Program ambasadorů. Kampaně kandidatur 8.Kongresový a incentivní cestovní ruch v České republice. Pozice České republiky ve světě 9.Nejlepší příklady fungování convention bureau ve světě. Nové trendy v MICE
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Účast na výuce
- 39 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje přehled o problematice MICE v České republice a zahraničí. Seznamuje nejen se základními pojmy, ale s využitím aktuálních trendů a nejlepších příkladů fungování convention bureau ze zahraničí umožňuje získání nejnovějších nadstandartních znalostí v oblasti kongresové a incentivní turistiky
Student je po absolvování předmětu schopen orientovat se v problematice kongresové a incentivní turistiky. Doplňující praxe mu umožní úspěšné působení v oblasti MICE
|
Předpoklady
|
Předpokladem pro studium předmětu je zájem studenta o oblast kongresové a incentivní turistiky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Zkouška z předmětu probíhá formou kolokvia
|
Doporučená literatura
|
-
(2006). Kongresový a incentivní cestovní ruch. Praha: Mag Consulting.
-
Orieška, J. (2004). Kongresový cestovní ruch. Praha: Idea Servis.
-
Rogers, T., & Davidson,R. (2016). Marketing Destinations and Venues for Conferences, Conventions and Business Events. Abingdon, Oxon: Routledge.
|