Vyučující
|
-
Kudláček Michal, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Vstupní diagnostika 2) Tvorba konceptu intervenčního programu 3) Sestavení detailního tréninkového programu 4) Vedení a monitoring cvičebního / tréninkového procesu 5) Vyhodnocení a zpětná vazba
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Grafické a výtvarné činnosti
- Příprava na zkoušku
- 14 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 30 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 44 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Účast na výuce je vyžadována z 80%. Výuka se skládá z: 1) skupinové výuky 2) praktického cvičení 3) projektu a prezentace vybraného tématu 4) dalších doplňkových úkolů a cvičení Cílem předmětu je poskytnout základní vhled do cvičení a sportovního tréninku, a prostřednictvím vlastních praktických dovedností aplikovat přístupy z oblasti zdravého životního stylu na konkrétním případu. To vše v kontextu teoretických znalostí z oblasti fitness, sportovního tréninku, funkční anatomie, preskripce pohybové aktivity a zdravého životního stylu následně aplikovat výše uvedené v komplexní a funkce-schopný celek. Hlavním výstupem předmětu je ucelená prezentace případové studie z oblasti fitness s respektováním aktuálních trendů a novinek v této oblasti.
|
Předpoklady
|
Základním předpoklady pro účast v tomto předmětu je základní orientace studentů v oblasti fitness, schopnost praktické aplikace teoretických znalostí v praktické rovině práce s klientem. Dále student musí prokázat/prokazovat adekvátní úroveň přehledu v biomedicínsky orientovaných oblastech, a tyto poznatky směřovat k sestavení uceleného pohybového programu/intervence. Student musí ovládat základní koncepty sportovního tréninku (principy, tréninkové metody, periodizaci), kontraindikace pohybové aktivity v závislosti na konkrétním druhu zdravotního omezení/onemocnění a dokáže realizovat vstupní diagnostiku klienta, určit somatotyp a vést a motivovat klienta.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární), Rozhovor, Systematické pozorování studenta, Anamnestická metoda
V kontextu teoretických znalostí z oblasti fitness, sportovního tréninku, funkční anatomie, preskripce pohybové aktivity a zdravého životního stylu následně aplikovat výše uvedené v komplexní a funkce-schopný celek. Hlavním výstupem předmětu je ucelená prezentace případové studie v oblasti fitness s respektováním aktuálních specifik klienta a jeho cvičebních preferencí.
|
Doporučená literatura
|
|