Předmět: Herní programy v přírodě

» Seznam fakult » FTK » KRL
Název předmětu Herní programy v přírodě
Kód předmětu KRL/HPPR
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šebek Luděk, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Teoretická východiska tvorby herních programů 2. Teoretická východiska uvádění herních programů 3. Management rizik při uvádění her 4. Prvky úspěšného programu 5. Instruktorský profil 6. instruktorský rukopis 7. Nejčastější problémy přípravy her 8. Nejčastější problémy uvádění her 9. Běžné postupy modifikace her 10. Základy řazení her, tvorba sekvencí 11. Formy získávání průběžné zpětné vazby na programy 12.Reflexe prostředí v herním designu 13.Limity kooperativních her

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace
  • Domácí příprava na výuku - 41 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
Výstupy z učení
Student se naučí připravovat, vést a reflektovat programy opírající se o kooperativní hry a problem-solvingové aktivity.
Student bude po absolvování kurzu: - znát teoretická východiska pro využití kooperativních her - umět reflektovat klíčové potřeby managementu rizik v herních adaptacích - umět pojmenovat prvky úspěšného programu - umět vypracovat profil instruktora - znát charakteristiky odlišných instruktorských stylů . rozumět základům modifikace a řazení kooperativních her
Předpoklady
Předchozí absolvování HRYP1 nebo KRYP1 e doporučuje jako zdroj odkazů pro výuku.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

80% aktivní účast Demonstrace požadovaných znalostí pro udělení zápočtu
Doporučená literatura
  • Beard, C., & Wilson, J. P. (2006). The power of experiential learning. London: Kogan Page.
  • Hora, P. et al. (1984). Prázdniny se šlehačkou: malá instruktorská čítanka. Praha: Mladá fronta.
  • Instruktoři Brno. (2007). Fond her: 52 nejlepších her z akcí a kurzů. Brno: Computer Press.
  • Neuman, J., & Ďoubalík, P. (2009). Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál.
  • Pik, R. (2005). Metodika dobrodružné výchovy. Olomouc.
  • Rohnke, K., & Butler, S. (1995). Quicksilver: Adventure games, initiative problems, trust activities and a guide to effective leadership. Dubuque: Kendall/Hunt Publishing Company.
  • Vymetálek, P., Šebek, L., & Roubík, K. (2008). Doplňkové vzdělávací aktivity při kurzech speleoalpinismu a speleologie [Bakalářská práce]. Olomouc: Univerzita Palackého, Fakulta tělesné kultury.
  • Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr