Předmět: Cvičení a hry v přírodě 2

» Seznam fakult » FTK » KRL
Název předmětu Cvičení a hry v přírodě 2
Kód předmětu KRL/CVHP2
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Šebek Luděk, Mgr. Ph.D.
  • Hoffmannová Jana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Rozlišení adaptace, inovace a tvorby herních programů 2. Základy uvádění herních simulací 3. Management rizik při uvádění herních simulací 4. Prvky úspěšné herní simulace 5. Styly uvádění 6. Základy herní motivace

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
  • Domácí příprava na výuku - 27 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 25 hodin za semestr
Výstupy z učení
Student se naučí základům přípravy, vedení a pedagogického vytěžení programů opírajících se o simulační, strategické a semistrukturované hry.
Po absolvování tohoto předmětu student bude: - umět vysvětlit pojmy simulační hra, herní simulace, strategie, strategický prvek, semistrukturovaná hra, emocionální vazba na předmět učení a identita - ovládat základy adaptace simulačních a strategických her pro potřeby zaměření na leadership, efektivitu přenosu informací a management změny či respektování týmových rolí a kompetencí - znát základní charakteristiky všech tří typů her - naučí se základům zasazení těchto programových nástrojů do složitějších dramaturgických celků
Předpoklady
Referenční bázi usnadňující zvládnutí představuje doporučené předchozí absolvování předmětu HPPR a HRYP.

Hodnoticí metody a kritéria
Systematické pozorování studenta, Seminární práce

Aktivní účast ve výuce. Příprava a realizace outdoorové simulační, strategické či polostrukturované hry . Vypracování zprávy o realizovaném programu o cca 700 slovech.
Doporučená literatura
  • Bakalář, E., & Kopský, V. (1987). I dospělí si mohou hrát. Praha: Pressfoto.
  • Bakalář, E. (1989). Psychohry: moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta.
  • Berne, E., & Nová, G. (2011). Jak si lidé hrají. Praha: Portál.
  • Hora, P. et al. (1984). Prázdniny se šlehačkou: malá instruktorská čítanka. Praha: Mladá fronta.
  • Hrkal, J., Hanuš, R. a kol. (2007). Zlatý fond her II: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
  • Neuman, J. et al. (1999). Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál.
  • Rohnke, K., & Butler, S. (1995). Quicksilver: Adventure games, initiative problems, trust activities and a guide to effective leadership. Dubuque: Kendall/Hunt Publishing Company.
  • Zapletal, M. a kol. (1990). Zlatý fond her. Praha: Mladá fronta.
  • Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr