Vyučující
|
-
Šebek Luděk, Mgr. Ph.D.
-
Hoffmannová Jana, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Rozlišení adaptace, inovace a tvorby herních programů 2. Základy uvádění herních simulací 3. Management rizik při uvádění herních simulací 4. Prvky úspěšné herní simulace 5. Styly uvádění 6. Základy herní motivace
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Domácí příprava na výuku
- 27 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student se naučí základům přípravy, vedení a pedagogického vytěžení programů opírajících se o simulační, strategické a semistrukturované hry.
Po absolvování tohoto předmětu student bude: - umět vysvětlit pojmy simulační hra, herní simulace, strategie, strategický prvek, semistrukturovaná hra, emocionální vazba na předmět učení a identita - ovládat základy adaptace simulačních a strategických her pro potřeby zaměření na leadership, efektivitu přenosu informací a management změny či respektování týmových rolí a kompetencí - znát základní charakteristiky všech tří typů her - naučí se základům zasazení těchto programových nástrojů do složitějších dramaturgických celků
|
Předpoklady
|
Referenční bázi usnadňující zvládnutí představuje doporučené předchozí absolvování předmětu HPPR a HRYP.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Aktivní účast ve výuce. Příprava a realizace outdoorové simulační, strategické či polostrukturované hry . Vypracování zprávy o realizovaném programu o cca 700 slovech.
|
Doporučená literatura
|
-
Bakalář, E., & Kopský, V. (1987). I dospělí si mohou hrát. Praha: Pressfoto.
-
Bakalář, E. (1989). Psychohry: moderní společenské hry s psychologickou tematikou. Praha: Mladá fronta.
-
Berne, E., & Nová, G. (2011). Jak si lidé hrají. Praha: Portál.
-
Hora, P. et al. (1984). Prázdniny se šlehačkou: malá instruktorská čítanka. Praha: Mladá fronta.
-
Hrkal, J., Hanuš, R. a kol. (2007). Zlatý fond her II: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
-
Neuman, J. et al. (1999). Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. Praha: Portál.
-
Rohnke, K., & Butler, S. (1995). Quicksilver: Adventure games, initiative problems, trust activities and a guide to effective leadership. Dubuque: Kendall/Hunt Publishing Company.
-
Zapletal, M. a kol. (1990). Zlatý fond her. Praha: Mladá fronta.
-
Zounková, D. (2007). Zlatý fond her III: hry a programy připravené pro kurzy Prázdninové školy Lipnice. Praha: Portál.
|