Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Princip udržitelnosti v řízení rizik outdoorové organizace Norma ISO 31000 Identifikace rizik Analýza rizik Vyhodnocování rizik Nakládání s riziky Udržitelnost 2. Specifika řízení rizik u akcí expedičního charakteru Principy Postupy Nástroje
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pracovní činnosti (dílny)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student se v předmětu seznámí s aktuálními přístupy k uplatňování principů udržitelného rozvoje v managementu rizik u outdoorových organizací.
1. Student bude rozumět základním souvislostem udržitelného rozvoje a managementu rizik. 2. V prostředí e-learningových studijních opor se student naučí identifikovat hlavní oblasti řízení outdoorových organizací, jež mohou mít vliv na dlouhodobou udržitelnost jejich rozvoje. 3. Student bude schopen uplatnit praktickou znalost principů udržitelného managementu rizik při plánování, přípravě a vyhodnocení expedičního projektu.
|
Předpoklady
|
Pro úspěšné zvládnutí požadavků předmětu se doporučuje předchozí absolvování předmětu Bezpečnostní standardy a legislativa. V případě nastoupení do magisterského studia z jiného bakalářského oboru je třeba dostudovat na základě sdílené e-learningové podpory předmětů BEST/KBEST a BSTL/KBSTL kapitoly 1 - 4.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
1. Aktivní participace na seminářích. 2. Úspěšné plnění jednotlivých průběžných seminárních úkolů na e-learningu. 3. Úspěšné absolvování on-line testu. 4. Příprava, realizaci a vyhodnocení plánu managementu rizik v rámci expedičního projektu.
|
Doporučená literatura
|
-
(2003). Ročenka Ministerstva vnitra 2002. Praha: Odbor tisku a public relations Ministerstva vnitra České republiky.
-
Crha, L., & Šebek, L. (2008). Horolezectví - hlavní příčiny vzniku smrtelných úrazů českých občanů v horském a horolezeckém terénu.
-
Dickson, T. J., & Gray, T. L. (2012). Risk management in the outdoors: A whole-of-organisation approach for education, sport and recreation. Port Melbourne, Vic: Cambridge University Press.
-
Dohnal, J., & Šebek, L. (2004). Bezpečnost slaňování při outdoorových programech.
-
Giddens, A. (1990). The consequences of modernity. California: Stanford University Press.
-
Heczko, R., & Šebek, L. (2007). Freeriding na lyžích jako prostředek osobnostního a sociálního rozvoje.
-
Kozlová, P., & Šebek, L. (2007). Bezpečnost a riziko horské turistiky v neledovcovém terénu.
-
Krejčí, D., & Navrátíková, T. (2013). Bezpečnostní pravidla, zásady a prevence při sportovních aktivitách v zimní přírodě.
-
Schubert, P. (2011). Bezpečnost a riziko na skále a ledu. III. díl. Praha: Freytag & Berndt.
-
Stebbins, R. A. (2005). Challenging mountain nature: Risk, motive, and lifestyle in three hobbyist sports. Calgary, Alta: Detselig.
|