Předmět: Outdoor and Lifestyle Sports

» Seznam fakult » FTK » KRL
Název předmětu Outdoor and Lifestyle Sports
Kód předmětu KRL/@OULS
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Šebek Luděk, Mgr. Ph.D.
  • Hoffmannová Jana, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Introduction - background of lifestyle sports 2. Terminology of lifestyle sports 3. Theory and concepts of inclination to lifestyle sports 4. Lifestyle sports myths and symbolic capital 5. Research areas and methods in lifestyle sports 6. Key features of lifestyle sports 7. Holism, wellness, and community - focus on community strengths and resilience 8. Lifestyle sport activities as a vehicle for supporting social inclusion 9. Gender specifics in lifestyle sports 10. Lifestyle sports environments ? natural and urban landscapes 11. The affect of Olympics inclusion on lifestyle sports 12. Individualization in lifestyle sports training 13. Politics and consumption of lifestyle sports

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
  • Příprava na zápočet - 20 hodin za semestr
  • Semestrální práce - 40 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 52 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 23 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem předmětu je pomoci studentům získat základní vhled do lifestylových sportovních aktivit. Nižší míra formální organizace a důraz na individualitu a volný styl je činí atraktivními pro současnou mladou generaci. Jejich kultura je také pokládána za inkluzivnější než u některých vysoce kompetitivních sportů, což může být povzbudivé pro osoby s postižením.Teoretické lekce jsou doprovázeny praktickým představením sportovního lezení, boulderingu, parkouru, BMX a horských kol, scooteringu a skateboardingu, slackline a raftingu. Kurs uzavírá čtyřdenní praktický kemp.
Students understand the specifics of lifestyle sports. Students know the research areas and can use some methods in lifestyle sports. Students can focus on community strengths and resilience and use this ability. Students perceive lifestyle sport activities as a vehicle for supporting social inclusion and have interest to follow this knowledge.
Předpoklady
Interest in the content of the course.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška

1. Active participation in 80% of lectures 2. Micro ethnography in selected lifestyle sport 3. Presentation of micro ethnography findings 4. Final exam
Doporučená literatura
  • & Wheaton, B. (2013). The consumption and representation of lifestyle sports. London: Routledge.
  • & Wheaton, B. (2004). Understanding lifestyle sport: consumption, identity and difference. London: Routledge.
  • Rinehart, R. E., & Sydnor, S. (2003). To the extreme: alternative sports, inside and out. Albany, N.Y: State University of New York Press.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport (10) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: Letní