Vyučující
|
-
Vrba Jiří, Mgr.
-
Horák Svatopluk, RNDr.
-
Dvořák Radmil, MUDr. Ph.D.
-
Laštovička Ondřej, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní záběry při řízení lodi. Kontrola lodi v proudu, vjíždění a vyjíždění z proudu. Proudnice, zpětné proudy, překážky ve vodě. Zdolávání přírodních a umělých překážek. Organizace a bezpečnost plavby několika lodí. Využívání plavidel (kajak, kanoe, raft). Materiální vybavení pro vodní turistiku. Nebezpečí při vodní turistice, hodnocení vodních toků.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 54 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s teoretickými základy pobytu v letní přírodě a pohybu na tekoucí vodě a vybavit je praktickými návyky, které jim umožní tyto poznatky využít k rekreaci, relaxaci a regeneraci. Studenti získávají základy z techniky jízdy na všech typech plavidel (kajak, kanoe, raft) a seznamují se s bezpečnostními pravidly provozu na vodních plochách, hydrodynamikou a aerodynamikou. Výuka se zaměřuje na vodní turistiku, kde se získávají dovednosti na tekoucí a divoké vodě s důrazem na bezpečnost, organizaci a vedení plavby několika lodí.
zkušenost s vodáckým sportem k využití pro prevenci a rekonvalescenci v oblasti civilizačních chorob a poruch pohybového systému
|
Předpoklady
|
plavectví
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta
tábornické vybavení a vypracování seminární práce na vybrané téma
|
Doporučená literatura
|
-
Bílý, M., Kračmar, B., & Novotný, P. (2001). Kanoistika. Praha: Grada.
-
Morávek, J. (1974). Plavci na Sázavě.. Praha: ČS.
-
Ptáček, P. (2006). Bezpečně na tekoucí vodě. V Ústí nad Labem: Albis international.
-
Svoboda, M. Divoká voda. Týnec nad Sázavou: Aqua..
-
Šmíd, Z. (1997). Proč bychom se netopili aneb Vodácký průvodce pro Ofélii.. Praha: Olympia.
|