Vyučující
|
-
Vařeková Renata, MUDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Životní podmínky a zdraví. Hodnocení vlivu životních podmínek na zdraví. Způsob života. Životní prostředí. Etiologie a prevence hromadně se vyskytujících chorob. Rozdělení infekčních chorob a hlavní znaky jednotlivých skupin. Základní opatření proti vzniku a šíření infekčních nemocí. Osobní čistota nemocných, dezinfekce, sterilizace, udržování čistoty prostředí. Informace o nových dezinfekčních přípravcích schválených hlavním hygienikem ČR.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Účast na výuce
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 4 hodiny za semestr
- Příprava na zápočet
- 3 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí se základními pojmy oboru hygiena, včetně problematiky epidemiologické a preventivní, s důrazem na hygienické návyky v rehabilitační praxi.
využívá získané znalosti a zkušenosti v jednotlivých vzdělávacích oblastech předmětu
|
Předpoklady
|
všeobecné vzdělání
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
zápočet, odevzdání seminární práce
|
Doporučená literatura
|
-
Andělová, Š., Anděl A. Hygienické minimum pro zřizování a provoz zařízení péče o tělo.
-
Fait, T., Vrablík, M., Češka, R. a kol. Preventivní medicína. Praha: Maxdorf..
-
Krejčí a kol. Základy hygieny pro posluchače lékařství I, II.témata..
-
Podstatová, H. (2001). Mikrobiologie, epidemiologie, hygiena. Olomouc: Epava.
-
PODSTATOVÁ, H. (2009). Základy epidemiologie a hygieny. Praha : Galén.
-
Podstatová, R. Hygiena a epidemiologie pro ambulantní praxi..
-
Šejda, J., Šmerhovský, Z., & Göpferová, D. Výkladový slovník epidemiologické terminologie. Praha: Grada..
-
Tuček, M. (2018). Hygiena a epidemiologie pro bakláře. Praha.
-
Tuček, M. (2018). Hygiena a epidemiologie.
|