Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1) Key topics Respiratory Physiotherapy The Vojta's Method Dynamic neuromuscular stabilisation Sensory Motor Stimulation 2) Special topics 3) Presentation of seminary works
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 21 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
The aim of the course is to introduce to the students the different techniques used in rehabilitation.
After completion of the course students should be able to choose appropriate method of rehabilitation treatment and apply it in their clinical practice.
|
Předpoklady
|
Necessary pre-requisities: sufficient knowledge of human anatomy, physiology; basics of kinesiology, diagnostic methods and kinesiotherapy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta
Submission of a seminar paper, presentation of a seminar paper, 85% participation in classes, practical exam
|
Doporučená literatura
|
-
Adler, S. S., Beckers, D., &Buck, M. (2008). PNF in Practice: an illustrated guide. Heidelberg: Springer.
-
Brotzman, S. B.,& Manske, R. C. (2011). Clinical Orthopaedic Rehabilitation: An Evidence-Based Approach. Philadelphia: Mosby-Elsevier.
-
Gjelsvik, B. E. B. (2007). The Bobath Concept in Adult Neurology. New York: Thieme.
-
Miller, F., & Bachrach, S. J. (2006). Cerebral palsy: a complete guide for caregiving. Baltimore: The Johns Hopkins University Press.
-
Richardson, C., Hodges, P., & Hides, J. (2004). Therapeutic exercise for lumbopelvic stabilization : a motor control approach for the treatment and prevention of low back pain. New York: Churchill Livingstone.
|