Vyučující
|
-
Otřísal Pavel, prof. Ing. Ph.D., MBA
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do toxikologie pro pedagogy 2. Mechanismus účinků toxických látek na organismus a metabolismus xenobiotik 3. Aktuální problémy prevence rizikového chování z hlediska toxikologie pro učitele 4. Návykové látky 5. Proč neužívat drogy 6. Návykové látky a zdraví - ukázky výukové lekce 7. (NE)toxická domácnost je/není (NE)bezpečná domácnost 8. Základní principy chemicko-toxikologického myšlení 9. Toxikologické aspekty prostředků individuální ochrany
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je navázat na problematiku a témata přednášená v předmětu bakalářského studia základy toxikologie (ZATO/KZATO). Na vybraná témata je navázáno přímo, to znamená, že přednášené informace jsou pouze prohlubovány. Další témata jsou nová s tím, že pozornost bude zaměřena na jejich výklad se zaměřením na aspekty činnosti v rámci pedagogické praxe. Sekundárním cílem předmětu je propojit základy chemického, biologického a toxikologické myšlení s problematikou ochrany obyvatelstva. Je také pojednáno o drogové problematice, a to nejenom z úhlu pohledu toxikologie, ale také z pohledu prevence kriminality ve školských zařízeních a problematika didaktiky realizace tohoto problému. V závěru předmětu je pozornost zaměřena na témata spojená s aplikační praxí, které mají nejvýraznější dosah na zdraví žáků základních a středních škol.
|
Předpoklady
|
Doporučuje se absolvování předmětů bakalářského studia, zejména předmětů zabývajících se ochranou obyvatelstva, toxikologií a předměty pojednávající o zbraních hromadného ničení.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
K absolvování předmětu je potřeba aktivita při semináři a zpracování seminární práce v zadaném termínu, bude-li její zpracování požadováno. Zápočet bude realizován formou testu v systému MOODLE. Při dosažení požadovaného počtu správných odpovědí (80 %) bude test vyhodnocen jako úspěšný a podle výše dosažených bodů bude přidělena známka, která bude odpovídat známce u zkoušky. Při dosažení hodnocení pod hranici 80 % bude absolvována ústní zkouška po předchozí domluvě s vyučujícím. Ta se bude skládat z ústní odpovědi na jednu otázkami s třemi podotázkami.
|
Doporučená literatura
|
|