Předmět: Intervenční programy žáků se senzorickým postižením

» Seznam fakult » FTK » KAT
Název předmětu Intervenční programy žáků se senzorickým postižením
Kód předmětu KAT/KIPSP
Organizační forma výuky Konzultace + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Panská Svatava, Mgr.
  • Janečka Zbyněk, PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Bezpečnostní strategie státu z hlediska vnitřní bezpečnosti. Trendy v bezpečnostním prostředí. Politika v oblasti vnitřní bezpečnosti. Veřejná informovanost. Prvky bezpečnostního systému. Zákon o policii.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
  • Semestrální práce - 5 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 5 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 14 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
Výstupy z učení
Studenti získají nadstavbové informace ze speciální pedagogiky a zopakují informace již získané v průběhu studia. Předmět navazuje na vědomosti získané v jednotlivých oblastech speciální pedagogiky během bakalářského studijního programu a tyto rozšiřuje, rozvíjí mezioborové přesahy a obohacuje o nové trendy v dané problematice. Rozšiřujícím programem budou otázky motoriky a psychomotorického vývoje intaktní populace v obecné rovině implementované na specifika psychomotorického vývoje dětí, mládeže i dospělých osob se zdravotním postižením včetně vhodných intervenčních programů pro stimulaci a rozvoj psychomotoriky. Svalové skupiny a svalové řetězce v rámci kineziologické biomechaniky v pohybových programech osob s různými druhy zdravotního postižení.
Student po absolvování předmětu: - umí označit základní zákony a koncepční dokumenty vztahující se k bezpečnosti státu - chápe a umí vysvětlit význam vnitřní bezpečnosti a pořádku - je schopen se chovat jako řádný občan, dodržovat zákon
Předpoklady
Žádné nejsou.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Didaktický test

- zpracovat seminární práce dle pokynů učitele - zápočtový písemný test - aktivně vystupovat na seminářích, nejméně jedenkrát předvést krátké ucelené vystoupení k aktuálnímu problému
Doporučená literatura
  • Listina základních práv a svobod.
  • Ústava ČR.
  • & Vítková, M. (2004). Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. Brno: Paido.
  • Zákon o policii č. 273/2008 Sb..
  • Bartoňová, M., & Vítková, M. (2007). Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido.
  • Edelsberger, L. et al. (2000). Defektologický slovník. Jinočany: H & H.
  • Hrbáček, J., Květoňová-Švecová, L., Pipeková, J., Sýkorová, Z., & Vítková, M. (2001). Katedra speciální pedagogiky: zlepšení přístupu ke vzdělávání a zaměstnávání jedinců se speciálními potřebami. Brno: Paido, edice pedagogické literatury.
  • Jesenský, J. (1995). Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. Praha: Karolinum.
  • Kerrová, S. (1997). Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál.
  • Ludíková, L. (2005). Kombinované vady. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Ludíková, L. (2006). Tyflopedie - Andragogika. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • MICHALÍK, J. (2000). Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: UP.
  • Pipeková, J. (2010). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido.
  • Renotiérová, M., Ludíková, L. (2006). Speciální pedagogika. Olomouc: Univerzita Palackého.
  • Vágnerová, M., Hadj-Moussová, Z., & Štech, S. (1999). Psychologie handicapu. Praha: Karolinum.
  • VÁGNEROVÁ, M. (2008). Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál.
  • Valenta, M., & Michalík, J. (2012). Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb u dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Vítková, M. (1998). Integrativní speciální pedagogika. Brno: Paido.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň ZŠ a SŠ se zaměřením na speciální pedagogiku (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Aplikované pohybové aktivity (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Aplikované pohybové aktivity - poradenství ve speciální pedagogice (2020) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Aplikované pohybové aktivity - poradenství ve speciální pedagogice (2024) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní