Předmět: Úvod do problematiky dlouhodobě nemocných

» Seznam fakult » FTK » KAT
Název předmětu Úvod do problematiky dlouhodobě nemocných
Kód předmětu KAT/DLNE
Organizační forma výuky Přednáška + On-line aktivity
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Vyhlídal Tomáš, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Etika a komunikace v práci s osobami dlouhodobě nemocnými. 2. Specifika životního stylu a kvality života u osob se zdravotním znevýhodněním. 3. Využití aplikovaných pohybových aktivit během léčby a po léčbě. 4. Příklady dobré praxe v práci s osobami dlouhodobě nemocnými. 5. Představení pracovišť, nadačních fondů v ČR. 6. Plánování, realizace a evaluace fiktivního projektu - pohybového volnočasového programu pro děti s onkologickým onemocněním.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Domácí příprava na výuku - 12 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 2 hodiny za semestr
Výstupy z učení
Student rozvíjí své znalosti problematiky osob se zdravotním znevýhodněním. Důraz je kladen na problematiku dětí dlouhodobě nemocných s akcentem na aplikované pohybové aktivity. Předmět se dotýká otázek onkologického onemocnění a aplikovaných pohybových aktivit vhodných během dlouhodobé hospitalizace dětí s onkologickým onemocněním. Současně je kladen důraz na pohybové aktivity vhodné po léčbě zaměřené především na resocializaci těchto dětí.
Student je po absolvování předmětu schopen se orientovat v tématu osob dlouhodobě nemocných. Je připraven realizovat volnočasové programy nejen pohybového charakteru s touto cílovou skupinou a je schopen kvalifikovaně spolupracovat se zdravotnickým personálem. Je znalý kontraindikací včetně možných rizik a umí je při realizaci variabilních programů zohlednit.
Předpoklady
Zájem o problematiku dětí s onkologickým onemocněním.

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor

1. Aktivní účast na výuce. 2. Participace na vybrané akci (dle zadání vyučujícího).
Doporučená literatura
  • Matějček, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H & H.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr