Vyučující
|
-
Vyhlídal Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Etika a komunikace v práci s osobami dlouhodobě nemocnými. 2. Specifika životního stylu a kvality života u osob se zdravotním znevýhodněním. 3. Využití aplikovaných pohybových aktivit během léčby a po léčbě. 4. Příklady dobré praxe v práci s osobami dlouhodobě nemocnými. 5. Představení pracovišť, nadačních fondů v ČR. 6. Plánování, realizace a evaluace fiktivního projektu - pohybového volnočasového programu pro děti s onkologickým onemocněním.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 2 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Student rozvíjí své znalosti problematiky osob se zdravotním znevýhodněním. Důraz je kladen na problematiku dětí dlouhodobě nemocných s akcentem na aplikované pohybové aktivity. Předmět se dotýká otázek onkologického onemocnění a aplikovaných pohybových aktivit vhodných během dlouhodobé hospitalizace dětí s onkologickým onemocněním. Současně je kladen důraz na pohybové aktivity vhodné po léčbě zaměřené především na resocializaci těchto dětí.
Student je po absolvování předmětu schopen se orientovat v tématu osob dlouhodobě nemocných. Je připraven realizovat volnočasové programy nejen pohybového charakteru s touto cílovou skupinou a je schopen kvalifikovaně spolupracovat se zdravotnickým personálem. Je znalý kontraindikací včetně možných rizik a umí je při realizaci variabilních programů zohlednit.
|
Předpoklady
|
Zájem o problematiku dětí s onkologickým onemocněním.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
1. Aktivní účast na výuce. 2. Participace na vybrané akci (dle zadání vyučujícího).
|
Doporučená literatura
|
-
Matějček, Z. (2001). Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. Jinočany: H & H.
|