Vyučující
|
-
Vyhlídal Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Obecný úvod do problematiky dětské onkologie. 2. Seznámení se se strategickými dokumenty zaměřených na podporu pohybových aktivit, seznámení s Národním onkologickým plánem ČR. 3. Pohybové aktivity jako prostředek prevence. 4. Seznámení se s možností využití pohybových aktivit během léčby a po léčbě. 5. Vzdělávací programy v oblasti preventivní onkologie. 6. Plánování, realizace a evaluace fiktivního projektu (dle zadání vyučujícího).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Exkurze
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět umožňuje obecný vhled do celospolečenské problematiky onkologického onemocnění se zaměřením na dětskou onkologii. Cílem je získat základní informace o problematice a orientovat se ve strategických dokumentech podporujících pohybové aktivity. Předmět informuje o vhodných pohybových aktivitách využívaných během léčby a po léčbě. Dále předmět informuje o důležitosti pohybových aktivit jako součástí prostředku prevence.
Student se po absolvování předmětu orientuje v problematice APA a onkologického onemocnění. Orientuje se v oblasti primární prevence a je schopen realizovat preventivní vzdělávací propgramy v oblasti pohybových aktivit.
|
Předpoklady
|
Zájem o preblamtiku pohybových aktivit a onkologického onemocnění.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
1. Aktivní účast na výuce. 2. Zpracování projektu (dle zadání vyučujícího).
|
Doporučená literatura
|
-
Koutecký, J., Kabíčková, E., & Starý, J. (2002). Dětská onkologie pro praxi. Praha: Triton.
-
Mareš, J. (2008). Kvalita života u dětí a dospívajících. Brno: MSD.
|