Předmět: Sportovní specializece sportovní hry

» Seznam fakult » FTK » KAS
Název předmětu Sportovní specializece sportovní hry
Kód předmětu KAS/SPSH
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bělka Jan, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Sportovní příprava dětí ve sportovních hrách 2. Kondiční příprava dětí ve sportovních hrách 3. Metodika nácviku základních dovedností ve fotbale zaměřená na dětí od 6-10 let. 4. Metodika nácviku základních dovedností v házené zaměřená na dětí od 6-10 let. 5. Metodika nácviku základních dovedností v basketbale zaměřená na dětí od 6-10 let. 6. Metodika nácviku základních dovedností ve florbale zaměřená na dětí od 6-10 let. 7. Metodika nácviku základních dovedností ve volejbale zaměřená na dětí od 6-10 let. 8. Průpravné hry pro děti prvního stupně. 9. Pohybové hry pro děti

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
  • Domácí příprava na výuku - 5 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 26 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku - 10 hodin za semestr
Výstupy z učení
Studenti získají znalosti a dovednosti z oblasti didaktiky sportovních her zaměřené na děti prvního stupně. Studenti se budou orientovat v metodice nácviku základních dovedností ve fotbale, házené, florbalu, volejbalu a basketbalu.
Student bude umět realizovat v tělesné výchově na prvním stupni metodické řady ze sportovních her, které korespondují s věkem, schopnostmi a dovednostmi dětí do 10ti let.
Předpoklady
Znalosti didaktiky TV obecné, didaktik APA, motivace ke studiu, pracovitost.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Didaktický test, Hospitace

Aktivní účast 100 % docházka test z pravidel modifikovaných sportovních her
Doporučená literatura
  • Bělka, J., & Salčáková, K. (2013). Nebojme se házené: didaktika a metodika házené. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
  • Buchtel, J. et al. (2006). Teorie a didaktika volejbalu. Praha: Karolinum.
  • Černý, T. et al. (2007). Miniházená ve škole. Praha: ČSH.
  • Haník, Z. et al. (2008). Volejbal : viděno třemi : od základních odbití po herní činnosti. Praha: Grada.
  • Haník, Z. (2014). Volejbal : učebnice pro trenéry mládeže.
  • Horáková, V., & Hůlka, K. (2013). Využití průpravných her k rozvoji kondice v basketbale.
  • Janík, Z., Pětivlas,T., & Drásalová, L. (2003). Basketbal : nácvik herních činností jednotlivce. Brno: Paido.
  • Kysel, J. (2009). Herní kombinace : příklady tréninkových jednotek. Praha : Česká florbalová unie.
  • Martínková, Z. (2009). Florbal : praktický průvodce tréninkem mládeže. Praha : Česká florbalová unie.
  • Plachý Antonín. Učebnice fotbalu pro trenéry dětí (4-13 let).
  • Táborský, F. (2000). Házená ve škole. Praha: ČSH.
  • Velenský, M. (1998). Basketbal : základní program aplikace útočných a obranných činností. Praha: Svoboda.
  • Votík, J. (1995). Sportovní příprava mládeže v kopané. Plzeň: ITV.
  • Weisser, R. (2013). Fotbalový trénink dětí. Olomouc : UP.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Tělesná výchova a sport pro vzdělávání se specializacemi (2019a) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní