Vyučující
|
-
Hůlka Karel, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Řešená témata: 1. Vstup do studia specializace (organizace výuky, požadavky trenérského řádu ČBF, cíle, úkoly, terminologie, literatura, informační zdroje), 2. Rozvoj specifické vytrvalosti v basketbale, 3. Rozvoj síly v basketbale, 4. Rozvoj rychlosti a agility v basketbale, 5. Epidemiologie zranění hráčů basketbalu, 6. Preventivní silový a koordinační trénink, 7. Plánování tréninkového procesu v basketbale 8. Diagnostika výkonu hráče basketbalu. 9. Vedení týmu v utkání, koučink 10. Scouting soupeře a taktická příprava týmu na utkání, 11. Práce s talentovaným hráčem, jeho přechod do dospělé kategorie.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 30 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 40 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 35 hodin za semestr
- Exkurze
- 47 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je součástí cyklu předmětů Sportovní specializace - basketbal (1-4), jehož kompletní absolvování vede k získání licence "B". Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou dorosteneckého a juniorského basketbalu z pohledu didaktiky basketbalu, kineziologie, psychologie a didaktiky sportovního tréninku. Toto období pak odpovídá trenérské licenci - " Trenér basketbalu III". Úspěšný absolvent bude moci působit u družstev v extralize a lize U17 a U19 a 1. lize dospělých, zároveň automaticky získá i licenci TVB.
Úspěšný absolvent bude moci působit u družstev v extralize a lize U17 a U19 a 1. lize dospělých, zároveň automaticky získá i licenci TVB.
|
Předpoklady
|
Předmět je určen pouze pro studenty prvního ročníku bakalářského studia (denní i kombinovaná forma)učitelství TV v kombinaci s druhým předmětem, TVS, OCHO a ATV a splnění požadavků v předmětech SPB1, SPB2 a SPB3
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
Aktivní účast na seminářích a přednáškách, - 1x prezentace (20 hod.) - 1x seminární práce (36 hod.) - 1x taktická příprava na utkání včetně sestříhání videa (12 hod.) - 1x překlad odborného textu z anglického jazyka (20 hod.) - Příprava na zkoušku (40 hod.).
|
Doporučená literatura
|
-
Bukač, L. (2005). Intelekt, učení, dovednosti & koučování v ledním hokeji. Praha: Olympia.
-
Dobrý, L. (2007). Přehledná studie o vývoji a současném stavu zkoumání herního výkonu a jeho osvojování. In K. Hůlka (Ed.). Sportovní hry 2007. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Hoffman, J. (2002). Physiological aspects of sport training and performance. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Krause, J. V., Meyer, D., & Meyer, J. (1999). Basketball skills & drills. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Mačura, P. (2007). Výskum v basketbale v Slovenskej republike od roku 1990. In K. Hůlka (Ed.). Sportovní hry 2007. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
McKeag, D. B. (2003). Basketball. Malden, Mass: Blackwell Science.
-
Pauletto, B. (1994). Strength training for basketball. Champaign (IL): Human Kinetics.
-
Velenský, M. (2008). K některým problémům rozvoje herního výkonu v basketbalu dětí a mládeže (s přihlédnutím k tendenci v České republice). In J. Dovalil & M. Chalupecká (Eds) . Současný sportovní trénink. Sborník příspěvků z konference. Praha: Univerzita Karlova.
-
Velenský, M. (2008). Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha: Karolinum.
-
Velenský, M. (1999). Street-ball: sportovní hra tříčlenných družstev na jeden koš. Praha: Olympia.
-
Wooten, M., & Gilbert, D. (1992). Coaching basketball successfully. Champaign (IL): Leisure Press.
|