Vyučující
|
-
Reich Petr, Mgr. Ph.D.
-
Hůlka Karel, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Herní činnosti jednotlivce, herní kombinace, systém rychlého protiútoku, systém postupného útoku 2-1-2 proti osobní obrany, systém osobní obrany.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 4 hodiny za semestr
|
Výstupy z učení
|
Praktické zvládnutí herního výkonu chápaného jako suma herních dovedností realizovaných v utkání a získání základních vědomostí o basketbalu. Teoretické základy basketbalu (motiv sportovní hry, herní úkoly, herní situace).
Student po absolvování předmětu umí: - aplikovat základní herní dovednosti, - vysvětlit podstatu herního výkonu v basketbalu, - participovat na týmovém herním výkonu v basketbalu.
|
Předpoklady
|
Nejsou žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce
Aktivní účast ve cvičeních. - herní dovednosti, - herní výkon v PH 3-3 na jeden koš a v utkání 5-5, - pravidla basketbalu, - seminární práce - záznam z pozorování utkání.
|
Doporučená literatura
|
-
Adamus, M., & Tomajko, D. (1994). Vyučovací postup při nácviku basketbalu [DVD]. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Dobrý, L., & Velenský, E. (1987). Košíková (teorie a didaktika). Praha: SPN.
-
Velenský, M. (2013). Jak na základy obrany dětí v basketbalu. Praha.
|