Vyučující
|
-
Hůlka Karel, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Řešená témata: 1. Vstup do studia specializace (organizace výuky, požadavky trenérského řádu ČBF, cíle, úkoly, terminologie, literatura, informační zdroje) 2. Specifika tréninku mládeže 11-15 let, LTAD 3. Rozvoj kondice u mládeže 11-15 let 4. Didaktika herních činností a herních kombinací uplatnitelných v basketbale mládeže 5.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Exkurze
- 47 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět je součástí cyklu předmětů Sportovní specializace - basketbal (1-4), jehož kompletní absolvování vede k získání licence "Trenér basketbalu dětí a mládeže - TBII". Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou basketbalu dětí ve věku 11-15 let z pohledu didaktiky basketbalu, kineziologie, psychologie a didaktiky sportovního tréninku. Úspěšný absolvent bude moci působit u družstev v minibasketbalových soutěžích U11 - 13, žákovské lize U14 a U15 a nadregionální lize U15, zároveň automaticky získá i licenci trenéra výkonnostního basketbalu.
Student po absolvování předmětu dokáže vytvořit tréninkový plán pro atletické přípravky a didakticky zvládá nácvik základních pohybových dovedností u dětí mladšího školního věku - běh, hod, skok.
|
Předpoklady
|
Předmět je určen pouze pro studenty prvního ročníku bakalářského studia (denní i kombinovaná forma)učitelství TV v kombinaci s druhým předmětem, TVS, OCHO a ATV a splnění požadavků v předmětech SBA1, KSBA1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce, Závěrečná zpráva
Aktivní účast na seminářích a přednáškách, - 1x prezentace (20 hod.) - 1x seminární práce (36 hod.) - 1x praktický výstup (12 hod.) - 1x překlad odborného textu z anglického jazyka (20 hod.) - 26 x praxe v klubu - 6 tréninkových jednotek jako náslech a 7 tréninkových jednotek student povede (52 hod.) - Příprava na zkoušku (30 hod.)
|
Doporučená literatura
|
-
Dobrý, L., & Velenský, E. (1965). Košíková mládeže. Praha: Sportovní a turistické nakladatelství.
-
Dobrý, L. (1988). Didaktika sportovních her. Praha: SPN.
-
Dobrý, L. (1986). Malá škola basketbalu. Praha: Olympia.
-
Kněnický, K. et al. (1977). Technika lehkoatletických disciplín. Praha: SPN.
-
Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
-
MAZAL, F. (2000). Pohybové hry a hraní.. Olomouc, Hanex.
-
McKeag, D. B. (2003). Basketball. Malden, Mass: Blackwell Science.
-
Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
-
Oliver, J. (2004). Basketball fundamentals. Champaign, IL: Human Kinetics.
-
Perič, T. (2004). Hry ve sportovní přípravě dětí. Praha: Grada Publishing.
-
Prukner, V., & Machová, I. (2012). Didaktika atletiky. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
-
Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
-
Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
-
Velenský, M. (2008). Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha: Karolinum.
-
Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
-
Wooten, M., & Gilbert, D. (1992). Coaching basketball successfully. Champaign (IL): Leisure Press.
-
Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.
|