Vyučující
|
-
Bank Navrátíková Taťána, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Technika a metodika windsurfingu: - rovnovážná cvičení na plováku - stěžňová technika, - manipulace s plachtou, - základní postavení, rozjezd a jízda, - základní obraty, obraty proti větru(Re), obraty po větru (halsa), - přímá jízda, slalomová jízda, - řízení WS, jízda různými kursy, - technika jízdy na boční a zadní vítr, - křižování (stoupání) proti větru, - řízená jízda pomocí bójí, - jízda s trapézem, - plážový start, - jízda ve skluzu, - klouzavá halsa - Powerhalsa. Teoretické znalosti: - bezpečnostní pravidla, - vlajková signalizace, - materiálové vybavení (plováky, ráhna, stěžně, plachty, klouby), - příprava WS kompletu (trimování, nastavení trapézových úvazků), - základy (hydrodynamiky, aerodynamiky). Doplňkové aktivity: - cyklistika, - in-line bruslení, - volejbal, - regenerace, strečink, - tenis, - minigolf.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Příprava na zápočet
- 15 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 40 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Předmět windsurfing B2 navazuje a prohlubuje základní dovednosti v jízdě a ovládání windsurfingu. Výuka windsurfingu se zaměřuje na nadstavbu a rozšiřující program, který je určen pro mírně pokročilé surfaře. Cílem předmětu je naučit studenty používat vybavení pro mírně pokročilé surfaře umožňující jízdu ve skluzu, s trapézem a ve větším větru. Program je zaměřen na metodiku výuky WS při dodržování všech bezpečnostních zásad a pravidel.
Po absolvování předmětu windsurfing B2 student umí: - účelně reagovat a bezpečně se chovat na otevřené vodní ploše, - umí správně používat vhodné materiálové vybavení WS dle povětrnostních podmínek, - umí využívat osvojené pohybové dovednosti a přizpůsobovat se podmínkám, - umí vyhodnotit situaci a správně manipulovat s WS.
|
Předpoklady
|
Předmět je určen studentům navazujícího Mgr. studia studijních oborů: učitelství tělesné výchovy, tělesná výchova a sport, aplikovaná tělesná výchova, ochrana obyvatelstva v prezenční formě studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta
Zápočtová regata na windsurfingu (řízená jízda kolem bóji). Písemný test z teorie. Aktivní účast na kurzu v plném rozsahu.
|
Doporučená literatura
|
-
Adamus, M., & Tomajko, D. (1994). Vyučovací postup při nácviku basketbalu [DVD]. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Adamus, M. (1997). Aplikace problémového vyučování při nácviku basketbalu ve školní tělesné výchově. Olomouc: UP.
-
Bezdíček, J. (1994). Windsurfing. Praha: Votobia.
-
Buchtel, J. et al. (2006). Teorie a didaktika volejbalu. Praha: Karolinum.
-
Dobrý, L., & Semiginovský, B. (1988). Sportovní hry: výkon a trénink. Praha: Olympia.
-
Dobrý, L., & Velenský, E. (1987). Košíková (teorie a didaktika). Praha: SPN.
-
Dobrý, L. (1992). ..aby se tělesná výchova nepřežila III. Těl. Vých. Mlád., 57(6), 1-6.
-
Dobrý, L. (1977). Didaktika sportovních her. Praha: SPN.
-
Fajfer, Z. (2005). Trenér fotbalu mládeže 6 - 15 let. Praha: Olympia.
-
Haník, Z., & Lehnert, M. (2004). Volejbal. [Praha]: Český volejbalový svaz.
-
Jančálek, S. et al. (1978). Házená: (teorie a didaktika). Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
-
Jones, Phill. (1996). Windsurfing - příprava, základy a technika jízdy. Bratislava: Timy.
-
Kaplan, O. (1999). Volejbal. Praha: Grada.
-
Mareš, V., & Winkler, R. (1990). Windsurfing pro začátečníky a pokročilé. Praha:. Mládí a vítr.
-
Navara, M., Buzek, M., & Ondřej, O. (1986). Kopaná: (teorie a didaktika). Praha: SPN.
-
Růžička, I. (1999). Základy techniky a metodiky windsurfingu. Hradec Králové: Gaudeamus.
-
Štumbauer, J., & Vobr, R. (2005). Moderní lyžování. České Budějovice: Kopp.
-
Táborský, F. (2000). Házená ve škole. Praha: ČSH.
-
Tomajko, D., & Adamus, M. (1995). Využití problémového vyučování při nácviku basketbalu. In Sborník referátů z mezinárodní vědecké konference Hra v životě člověka (pp. 121-126). Plzeň: Západočeská Univerzita.
-
Tomajko, D. (1993). Aplikace didaktických stylů v basketbalu. Těl. Vých. Mlád. 59(4), 39-41.
-
Tomajko, D. (1997). Dynamický přístup k výuce sportovních her. In Sborní referátů z mezinárodního vědeckého semináře Didaktický proces v současném pojetí tělesné výchovy (pp. 67-70).. Olomouc: UP, FTK.
-
Tomajko, D. (1994). Epizody vyučovací jednotky s různými didaktickými styly. Těl. Vých. Sport. Mád., 60(8), 26-31.
-
Tůma, M., & Tkadlec, J. (2002). Házená: herní trénink, kondiční trénink, průpravná a herní cvičení. Praha: Grada.
-
Votík, J., & Zalabák, J. (2000). Trenér OFS. Praha: Olympia.
-
Votík, J. (1995). Sportovní příprava mládeže v kopané. Plzeň: ITV.
-
Votík, J. (2001). Trenér fotbalu "B" licence. Praha: Olympia.
-
Vrána, I. (1990). Jachting. Praha: Olympia.
-
Winner, K. (1995). Windsurfing. Champaign (IL): Human Kinetics.
-
Zapletalová, L., Přidal, V., & Tokár, J. (2001). Volejbal - učebné texty pre školenia trenérov 1. triedy. Bratislava: PEEM.
|