Vyučující
|
-
Bělka Jan, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Sportovní příprava dětí ve sportovních hrách 2. Kondiční příprava dětí ve sportovních hrách 3. Metodika nácviku základních dovedností ve fotbale zaměřená na dětí od 6-10 let. 4. Metodika nácviku základních dovedností v házené zaměřená na dětí od 6-10 let. 5. Metodika nácviku základních dovedností v basketbale zaměřená na dětí od 6-10 let. 6. Metodika nácviku základních dovedností ve florbale zaměřená na dětí od 6-10 let. 7. Metodika nácviku základních dovedností ve volejbale zaměřená na dětí od 6-10 let. 8. Průpravné hry pro děti prvního stupně. 9. Pohybové hry pro děti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Domácí příprava na výuku
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Studenti získají znalosti a dovednosti z oblasti didaktiky sportovních her zaměřené na děti prvního stupně. Studenti se budou orientovat v metodice nácviku základních dovedností ve fotbale, házené, florbalu, volejbalu a basketbalu.
Student bude umět realizovat v tělesné výchově na prvním stupni metodické řady ze sportovních her, které korespondují s věkem, schopnostmi a dovednostmi dětí do 10ti let.
|
Předpoklady
|
Znalosti didaktiky TV obecné, didaktik APA, motivace ke studiu, pracovitost.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Didaktický test, Hospitace
Aktivní účast 100 % docházka test z pravidel modifikovaných sportovních her
|
Doporučená literatura
|
-
Bělka, J., & Salčáková, K. (2013). Nebojme se házené: didaktika a metodika házené. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Buchtel, J. et al. (2006). Teorie a didaktika volejbalu. Praha: Karolinum.
-
Černý, T. et al. (2007). Miniházená ve škole. Praha: ČSH.
-
Haník, Z. et al. (2008). Volejbal : viděno třemi : od základních odbití po herní činnosti. Praha: Grada.
-
Haník, Z. (2014). Volejbal : učebnice pro trenéry mládeže.
-
Horáková, V., & Hůlka, K. (2013). Využití průpravných her k rozvoji kondice v basketbale.
-
Janík, Z., Pětivlas,T., & Drásalová, L. (2003). Basketbal : nácvik herních činností jednotlivce. Brno: Paido.
-
Kysel, J. (2009). Herní kombinace : příklady tréninkových jednotek. Praha : Česká florbalová unie.
-
Martínková, Z. (2009). Florbal : praktický průvodce tréninkem mládeže. Praha : Česká florbalová unie.
-
Plachý Antonín. Učebnice fotbalu pro trenéry dětí (4-13 let).
-
Táborský, F. (2000). Házená ve škole. Praha: ČSH.
-
Velenský, M. (1998). Basketbal : základní program aplikace útočných a obranných činností. Praha: Svoboda.
-
Votík, J. (1995). Sportovní příprava mládeže v kopané. Plzeň: ITV.
-
Weisser, R. (2013). Fotbalový trénink dětí. Olomouc : UP.
|