Vyučující
|
-
Kováčová Liběna, PaedDr. Ph.D.
-
Prukner Vítězslav, Mgr. Ph.D.
-
Machová Iva, Mgr. Ph.D.
-
Valenta Michal, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
- historie atletiky - teorie pohybové přípravy u dětí mladšího školního věku - Teorie rozvoje rychlosti - Teorie rozvoje síly - Teorie rozvoje vytrvalosti - Teorie rozvoje koordinace - Teorie rozvoje flexibility - Teorie plánování RTC - Teorie plánování mikrocyklů, makrocyklů - Teorie plánování TJ
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Exkurze
- 47 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 25 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 15 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu SAT 1-4, KSAT 1-4 je poskytnout studentům hlubší poznatky z atletického tréninku dětí a mládeže v oblasti rozvoje rychlostních, silových, koordinačních a vytrvalostních schopností. Předmět je prvním ze série předmětů specializace se zaměřením na atletiku, kde studenti mají možnost postupně získávat trenérskou kvalifikaci - trenér atletiky.
Student po absolvování předmětu dokáže vytvořit tréninkový plán pro atletické přípravky a didakticky zvládá nácvik základních pohybových dovedností u dětí mladšího školního věku - běh, hod, skok.
|
Předpoklady
|
Předmět je určen pouze pro studenty prvního ročníku bakalářského studia (denní i kombinovaná forma)učitelství TV v kombinaci s druhým předmětem, TVS, OCHO a ATV a splnění požadavků v předmětech AT1, AT2, KAT1, KAT2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor, Seminární práce
Vypracování seminární práce na zadané téma a zpracování ukázkové hodiny. Získání rozhodčího 3.třídy a účast jako rozhodčí na atletických závodech.
|
Doporučená literatura
|
-
Kněnický, K. et al. (1977). Technika lehkoatletických disciplín. Praha: SPN.
-
Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
-
Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
-
Perič, T. (2004). Hry ve sportovní přípravě dětí. Praha: Grada Publishing.
-
Prukner, V., & Machová, I. (2012). Didaktika atletiky. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
-
Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
-
Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
-
Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
-
Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.
|