Lecturer(s)
|
-
Hůlka Karel, doc. Mgr. Ph.D.
-
Reich Petr, Mgr. Ph.D.
|
Course content
|
Analysis of a match, analysis of a training unit, analysis of training plans, coaching.
|
Learning activities and teaching methods
|
Monologic Lecture(Interpretation, Training), Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Demonstration
- Homework for Teaching
- 53 hours per semester
- Semestral Work
- 30 hours per semester
- Attendace
- 52 hours per semester
|
Learning outcomes
|
The aim of the course is to introduce to the students the issue of match analysis, training process and coaching in basketball.
Upon completion of the course the student is able to analyse game performance in a match, knows the issues of leading a team in the training process and in a match.
|
Prerequisites
|
N/A.
|
Assessment methods and criteria
|
Dialog, Seminar Work
Active participation in seminars, seminar paper, didactic presentation, translation from English, practice in a basketball club.
|
Recommended literature
|
-
Bukač, L. (2005). Intelekt, učení, dovednosti & koučování v ledním hokeji. Praha: Olympia.
-
Dobrý, L. (2007). Přehledná studie o vývoji a současném stavu zkoumání herního výkonu a jeho osvojování. In K. Hůlka (Ed.). Sportovní hry 2007. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Mačura, P. (2007). Výskum v basketbale v Slovenskej republike od roku 1990. In K. Hůlka (Ed.). Sportovní hry 2007. Olomouc: Univerzita Palackého.
-
Velenský, M. (2008). K některým problémům rozvoje herního výkonu v basketbalu dětí a mládeže (s přihlédnutím k tendenci v České republice). In J. Dovalil & M. Chalupecká (Eds) . Současný sportovní trénink. Sborník příspěvků z konference. Praha: Univerzita Karlova.
-
Velenský, M. (2008). Pojetí basketbalového učiva pro děti a mládež. Praha: Karolinum.
-
Velenský, M. (1999). Street-ball: sportovní hra tříčlenných družstev na jeden koš. Praha: Olympia.
|