Předmět: Pedagogická praxe na ZŠ na 1. stupni

» Seznam fakult » FTK » KAS
Název předmětu Pedagogická praxe na ZŠ na 1. stupni
Kód předmětu KAS/KPEPR
Organizační forma výuky Praxe mimo UP
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Formánková Soňa, PaedDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Termín praxe, cvičný učitel. Rozdělení práce, náslechy, výstupy - zaslání rozvrhu odpovědným osobám. Náslechy - sledování činnosti učitele. Příprava vyučovací jednotky TV, struktura organizační formy. Zpětná vazba na vyučovanou jednotku. Výkaz učitelské praxe, posouzení praktikanta. Portfolio materiálů k praxi. Osobní hodnocení praxe, reflexe.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
  • Domácí příprava na výuku - 15 hodin za semestr
  • Účast na výuce - 13 hodin za semestr
  • Příprava na zápočet - 7 hodin za semestr
Výstupy z učení
Cílem je získat zkušenost s organizací, metodami, postupy v tělesné výchově nebo pohybových aktivitách dětí mladšího školního věku.
Po absolvování předmětu studenti dokáží vytvářet pohybové programy pro mladší školní věk a vést hodiny tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ, zvýší pedagogicko-psychologické kompetence nezbytné pro profesi učitele, která je dána zákonem 563/2004 Sb. v platném znění.
Předpoklady
Poznatky z dalších předmětů studijního plánu orientovaných na pedagogiku a didaktiku tělesné výchovy. Navazuje zejména na souvislou praxi učitelskou z prvního ročníku magisterského programu.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor portfolia studenta, Seminární práce

Absolvování souvislé učitelské praxe v průběhu semestru.
Doporučená literatura
  • Hunterová M. a kol. (1999). Účinné vyučování v kostce. Praha Portál.
  • KOLLARIKOVÁ, Z., PUPALA, B. (2001). Předškolní a primární pedagogika. Praha : Portál.
  • Kyriacou, Ch. (2008). Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál.
  • NELEŠOVSKÁ, A., SPÁČILOVÁ, H. (2005). Didaktika primární školy. Olomouc : UP.
  • Perič, T., Levitová, A., Petr, M., Košťál, M., & Slavík, O. (2012). Sportovní příprava dětí. Praha: Grada.
  • Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
  • ŠIKULOVÁ, R. Didaktika primární školy: vybraná témata oboru pro studenty učitelství 1. st. ZŠ.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň ZŠ a SŠ se specializacemi (2019) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní