Vyučující
|
-
Prukner Vítězslav, Mgr. Ph.D.
-
Kováčová Liběna, PaedDr. Ph.D.
-
Machová Iva, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Výuka je zaměřena na praktickou aplikaci didaktických zásad při vedení různých typů vyučovacích jednotek se zaměřením na atletické činnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto studijního předmětu je aplikovat teoretické poznatky o metodickém postupu při výuce jednotlivých atletických disciplín do praxe. Seznámit studenty s organizačními formami výuky a různými typy vyučovacích jednotek, které mohou být využity při výuce atletiky na základních a středních školách.
Absolvováním tohoto předmětu studenti získávají přehled o metodických řadách nácviku jednotlivých atletických disciplín, o historii, technice, biomechanice a pravidlech jednotlivých atletických disciplín. Studenti dále získávají kompetence související s didaktickými přístupy v různých typech vyučovacích jednotek a schopnosti realizovat praktickou výuku atletických disciplín na všech typech škol.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se, že v předcházejícím (Bc.) studiu získali studenti základní vědomosti a dovednosti v jednotlivých atletických disciplínách.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce
Úspěšná realizace didaktického výstupu s využitím zvoleného typu vyučovací jednotky s atletickým obsahem. Zvládnutí praktických ukázek techniky vybraných atletických disciplín. Zvládnutí rozhodování atletických disciplín (účast na 3 atletických soutěžích v roli rozhodčího či organizátora).
|
Doporučená literatura
|
-
Brewer, J. (2010). Athletics - Track events: from beginner to champion. London: Carlton.
-
Kněnický, K. et al. (1977). Technika lehkoatletických disciplín. Praha: SPN.
-
Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
-
Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
-
Prukner, V., & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: UP.
-
Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
-
Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
-
Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
-
Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
-
Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.
|