Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Herní činnosti jednotlivce, herní kombinace a herní systémy ve fotbalu. Pravidla fotbalu a malých forem fotbalu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je praktické zvládnutí herního výkonu chápaného jako suma herních dovedností realizovaných v utkání. Získání vědomostí o fotbalu a malých formách fotbalu (4+1, 5+1, 7+1), včetně znalosti pravidel.
Student po absolvování předmětu: -umí předvést praktické individuální dovednosti, -zvládá herní činnosti jednotlivce, -je schopen participovat na týmovém herním výkonu.
|
Předpoklady
|
Nejsou žádné
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Seminární práce
Povinná aktivní účast ve výuce. Znalost základních pravidel fotbalu a pravidel malých forem fotbalu (4+1, 5+1, 7+1). Hodnocení výkonu v průpravné hře zápočtové požadavky z HČJ.
|
Doporučená literatura
|
-
Kněnický, K. et al. (1977). Technika lehkoatletických disciplín. Praha: SPN.
-
Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
-
Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
-
Prukner, V., & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: UP.
-
Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
-
Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
-
Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
-
Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
-
Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.
|