Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- terminologie gymnastická, - úpolové sporty u nás a ve světě, - sportovní hry a termíny v nich užívané, - atletika - obsah pojmů, - zimní sporty, - technické sporty, - plavecké sporty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 21 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s terminologickými pojmy ze všech sportovních odvětví a oblastí sportu.
Student se orientuje v pojmech ze světa sportu, dovede zařadit daný pojem k příslušnému sportovnímu odvětví, umí vysvětlit základní pravidla u nás provozovaných sportovních aktivit.
|
Předpoklady
|
Nejsou žádné.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Zná, charakterizuje a přesně zařadí pojmy z oblasti sportu.
|
Doporučená literatura
|
-
Appelt, K., & Libra, M. (1998). Gymnastické názvosloví. Praha: Karolinum.
-
Appelt, K. et al. (1989). Názvosloví pro cvičitele. Praha: Olympia.
-
Buchtel, J. et al. (2006). Teorie a didaktika volejbalu. Praha: Karolinum.
-
Čechovská, I., & Miler, T. (2001). Plavání. Praha: Grada.
-
Dobrý, L. (1988). Didaktika sportovních her. Praha: SPN.
-
Dostál, E. (1985). Didaktika školní atletiky. Praha: UK.
-
Hoch, M. et al. (1987). Plavání: teorie a didaktika. Praha: SPN.
-
Kutáč, P., & Navrátíková, T. (2005). Lyžařský kurz od A do Z: učební texty pro lyžařské instruktory. Olomouc: Hanex.
-
Reichert, J., & Musil, D. (2007). Lyžování: od začátků k dokonalosti. Praha: Grada Publishing.
-
Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.
|