Vyučující
|
-
Háp Pavel, Mgr. Ph.D.
-
Reich Petr, Mgr. Ph.D.
-
Hůlka Karel, doc. Mgr. Ph.D.
-
Bělka Jan, doc. Mgr. Ph.D.
-
Hápová Katarína, Mgr.
-
Hrubý Michal, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Metodika nácviku základních dovedností (individuální činnosti jednotlivce, herní kombinace): - basketbal - florbal - fotbal - házená - volejbal 2. Vyučovací jednotka ve sportovních hrách
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Semestrální práce
- 5 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 6 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 16 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s pedagogickými a didaktickými přístupy k vyučování a tréninku sportovních her včetně jeho psychických, sociálních a zdravotních aspektů. Studenti budou znát základní metodiky nácviku dovedností ve sportovních hrách (basketbal, florbal, fotbal, házená, volejbal) včetně specifik vyučovací jednotky ve sportovních hrách.
Studen po absolvování předmětu umí: - popsat, vysvětlit a aplikovat metodiky nácviku dovedností ve sportovních hrách, - znát a aplikovat vyučovací jednotku zaměřenou na sportovní hry v praxi
|
Předpoklady
|
Předpokládá se, že předmět zapíší pouze studenti FTK UP!!
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Aktivní účast v seminářích, seminární práce, výstup na zadané téma.
|
Doporučená literatura
|
-
Bělka, J., & Salčáková, K. (2013). Nebojme se házené: didaktika a metodika házené. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Buchtel, J. et al. (2006). Teorie a didaktika volejbalu. Praha: Karolinum.
-
Dobrý, L., & Semiginovský, B. (1988). Sportovní hry: výkon a trénink. Praha: Olympia.
-
Dobrý, L. (1988). Didaktika sportovních her. Praha.
-
Haník, Z. et al. (2008). Volejbal : viděno třemi : od základních odbití po herní činnosti. Praha: Grada.
-
Haník, Z. (2014). Volejbal : učebnice pro trenéry mládeže.
-
Horáková, V., & Hůlka, K. (2013). Využití průpravných her k rozvoji kondice v basketbale.
-
Janík, Z., Pětivlas,T., & Drásalová, L. (2003). Basketbal : nácvik herních činností jednotlivce. Brno: Paido.
-
Kaplan, O. (1999). Volejbal. Praha: Grada.
-
Kysel, J. (2010). Florbal : kompletní průvodce. Praha: Grada.
-
Kysel, J. (2009). Herní kombinace : příklady tréninkových jednotek. Praha : Česká florbalová unie.
-
Martínková, Z. (2009). Florbal : praktický průvodce tréninkem mládeže. Praha : Česká florbalová unie.
-
Plachý Antonín. Učebnice fotbalu pro trenéry dětí (4-13 let).
-
Psotta, R., & Velenský, M. (2009). Základy didaktiky sportovních her. Praha: Karolinum.
-
Táborský, F. (2000). Házená ve škole. Praha: ČSH.
-
Tůma, M., & Tkadlec, J. (2002). Házená: herní trénink, kondiční trénink, průpravná a herní cvičení. Praha: Grada.
-
Velenský, M. (1998). Basketbal : základní program aplikace útočných a obranných činností. Praha: Svoboda.
-
Weisser, R. (2013). Fotbalový trénink dětí. Olomouc : UP.
|