Vyučující
|
-
Lehnert Michal, prof. PaedDr. Dr.
|
Obsah předmětu
|
1. Rozcvičení ve školní TV a sportovním tréninku s využitím méně známých cvičení. 2. Uplatnění kruhového tréninku ve vybraných sportovních disciplínách a vzhledem k cílové orientaci. 3. Využití překážkové dráhy v kondičním tréninku mládeže. 4. Využití herní formy v kondičním tréninku mládeže - vytrvalost. 5. Využití herní formy v kondičním tréninku mládeže - síla. 6. Využití herní formy v kondičním tréninku mládeže - rychlost. 7. Využití netradičních her a sportů v kondičním tréninku mládeže. 8. Metodické aspekty rozvoje a udržování flexibility. 9. Využití nářadí v kondičním tréninku mládeže. 10. Využití náčiní v kondičním tréninku mládeže. 11. Metodické aspekty posilování mládeže na základní/střední škole. 12. Kompenzace specifického tréninkového zatížení. 13. Vybrané aspekty frekventovaných kondičních cvičení ve školní TV a sportovním tréninku - důraz na správnou techniku cvičení. 14. Problémová cvičení ve školní TV a sportovním tréninku mládeže (vzhledem k aktuální úrovni trénovanosti, věkovým a vývojovým specifikům?). 15. Aplikace nových trendů v kondičním tréninku do přípravy mládeže
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
- Domácí příprava na výuku
- 12 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit a aplikovat poznatky studentů o tréninkovém procesu mládeže se zaměřením na kondiční aspekty. Praktickým uplatněním poznatků získaných v předmětech zařazených do studijního plánu studijního programu přispět ke zkvalitnění didaktických schopností a dovedností tělovýchovného pedagoga. Předmět má přímou návaznost na předměty Pedagogika sportovního tréninku a Teorie sportu.
Po absolvování předmětu budou studenti schopni aplikovat poznatky vztahující se ke kondičnímu tréninku - připravit a efektivně vést tréninkovou jednotku pro mládež zaměřenou na kondici, přičemž jsou schopni tvořivě reagovat na vzniklé situace a modifikovat tréninkové zatížení. S využitím syntézy teoretických poznatků ze sportovního tréninku a z dalších předmětů studijního oboru dokáží studenti identifikovat klady a zápory realizovaného tréninkového procesu a posoudit jeho úroveň z hlediska metodicko-organizačních aspektů.
|
Předpoklady
|
Poznatky z předmětů "Pedagogika sportovního tréninku" a dalších relevantních předmětů studijního programu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Metodický výstup (využít adekvátní metody, formy, postupy sportovního tréninku)na vybrané téma. Prokázání odborných znalostí v diskusi k vybranému tématu kondičního tréninku. Vypracování seminární práce (5-7 stran).
|
Doporučená literatura
|
-
Informace o literatuře bude předána na jednotlivých seminářích - dle specifik řešených témat..
|