Vyučující
|
-
Machová Iva, Mgr. Ph.D.
-
Valenta Michal, Mgr.
-
Prukner Vítězslav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Metodika nácviku a zdokonalování atletických disciplín. Pro názornější pochopení techniky jsou prováděny analýzy videosekvencí profesionálního i studentského provedení atletických disciplín.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Příprava na zkoušku
- 10 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 14 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto předmětu je praktické a teoretické osvojení dalších atletických disciplín (rozšiřující atletika), tj. techniky překážkových běhů, hodu oštěpem a rozvoj rychlostní vytrvalosti.
Studenti jsou obeznámeni s technikou překážkových běhů, hodu oštěpem a s metodami a technikami rozvoje rychlostní vytrvalosti.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se, že v předcházejícím (Bc.) studiu získali studenti vědomosti a dovednosti v základních atletických disciplínách.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce)
Zápočet je udělován za splnění výkonnostních požadavků a zvládnutí daných pohybových dovedností. Tento předmět je zakončen zkouškou (praktickou) jejíž součástí je úspěšné absolvování atletického víceboje (atletický sedmiboj - ženy, osmiboj - muži). a) Dovednosti: - zvládnutí techniky překážkového běhu (tříkrokový rytmus), - zvládnutí švihové techniky běhu v zatáčce - zvládnutí techniky pětidobého odhodového rytmu při hodu oštěpem. b) Výkonnost Překážkové běhy a hry, nácvik a rozvoj překážkářského rytmu a techniky běh na 60 m přek. 10,8 s (M) 12,5 s (Ž) Rozvoj švihové techniky běhu v zatáčce běh na 400 m 1:08 min (M) 1:20 min.(Ž) Hod oštěpem (800/600g)- nácvik pětidobého odhodového rytmu 25,00 m (M) 19,00 m (Ž) Přebor UP v atletice (hala, dráha, přespolní běh): aktivní účast v soutěži jako pořadatel či rozhodčí Talentová přijímací zkouška na FTK UP: aktivní účast v soutěži jako pořadatel či rozhodčí Atletický sedmiboj (ženy) - bodový součet v disciplínách: běh na 100 m př., koule, výška, běh na 200 m, dálka, oštěp, běh na 800 m Atletický osmiboj (muži) - bodový součet v disciplínách: běh na 100 m, dálka, koule, běh na 400 m, běh na 100 m přek., výška, oštěp, běh na 1500 m Hodnocení - MUŽI: 3200 b. - A 3000 b. - B 2800 b. - C 2600 b. - D 2400 b. - E Hodnocení - ŽENY: 2450 b. - A 2300 b. - B 2100 b. - C 1900 b. - D 1750 b. - E
|
Doporučená literatura
|
-
Brewer, J. (2010). Athletics - Track events: from beginner to champion. London: Carlton.
-
Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
-
Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
-
Prukner, V., & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: UP.
-
Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
-
Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
-
Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
-
Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
-
Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.
|