Vyučující
|
-
Prukner Vítězslav, Mgr. Ph.D.
-
Kováčová Liběna, PaedDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Realizace didaktického výstupu s atletickým obsahem ve zvoleném typu vyučovací jednotky. Zhodnocení úrovně techniky vybraných atletických disciplín a zvládnutí role organizátora/rozhodčího při realizaci atletických soutěží.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem tohoto studijního předmětu je aplikovat teoretické poznatky o metodickém postupu při výuce jednotlivých atletických disciplín do praxe. Seznámit studenty s organizačními formami výuky a různými typy vyučovacích jednotek, které mohou být využity při výuce atletiky na základních a středních školách.
Studenti po absolvování tohoto předmětu zvládají didaktické postupy při výuce jednotlivých atletických disciplín, jsou schopni realizovat různé typy a organizační formy vyučovacích jednotek s uplatněním na ZŠ a SŠ.
|
Předpoklady
|
Studenti mají úspěšně absolvovánu bakalářskou etapu studia (AT1, AT2, AT3).
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta
Zhodnocení úrovně techniky 9 vybraných atletických disciplín, hodnocení kvality didaktického výstupu ve zvoleném typu vyučovací jednotky. Zvládnout rozhodování atletických disciplín (účast na 3 atletických soutěžích v roli rozhodčího či organizátora). Souborná ZK z atletiky je tvořena 4 dílčími hodnoceními: - teorie atletiky - historie, biomechanické zákonitosti, didaktika a organizace nácviku, didaktika rozvoje pohybových schopností, pravidla atletických disciplín a organizace atletických soutěží, - průměrná známka z hodnocení úrovně atletických dovedností, - známka z atletických vícebojů (atletický víceboj), - známka z hodnocení didaktického výstupu.
|
Doporučená literatura
|
-
Kněnický, K. et al. (1977). Technika lehkoatletických disciplín. Praha: SPN.
-
Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
-
Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
-
Prukner, V., & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: UP.
-
Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
-
Vacula, J., Dostál, E., & Vomáčka, V. (1983). Abeceda atletického tréninku. Praha: Olympia.
-
Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
-
Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
-
Zavřel, R., Frömel, K., & Janečka, Z. (1992). Programované učební postupy v atletice. Olomouc: UP.
|