Vyučující
|
-
Prukner Vítězslav, Mgr. Ph.D.
-
Machová Iva, Mgr. Ph.D.
-
Kováčová Liběna, PaedDr. Ph.D.
-
Valenta Michal, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Výuka je koncipována jako týdenní bloková výuka. V průběhu prvních 3 dní je obsahem dopoledního a odpoledního bloku rozvoj jednotlivých atletických disciplín, které jsou součástí vícebojů. V posledních 2 dnech jsou realizovány atletické víceboje, kde si studenti mohou zvolit roli závodníka či organizátora/rozhodčího. Muži: atletický osmiboj (100m, dálka, koule, 400m, 110m přek., výška, oštěp, 1500m) Ženy: atletický sedmiboj (100m přek., výška, koule, 200m, dálka, oštěp, 800m)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 26 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 10 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 24 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je rozšířit informace a zkušenosti s realizací atletických vícebojů, a to jak po stránce zvládnutí nových disciplín (disk, tyč), tak po stránce organizace a rozhodování atletické soutěže ve vícebojích.
Studenti zvládají atletické disciplíny, které jsou součástí atletického víceboje, a to jak po stránce dovednostní, tak po stránce výkonnostní. Jsou připraveni na realizaci atletického víceboje také po stránce taktické, tj. volby správné individuální strategie. Atletické víceboje dokáží také zorganizovat a rozhodovat.
|
Předpoklady
|
Student musí absolvovat výuku základní a výběrové atletiky a úspěšně vykonat všechny zápočtové požadavky, a to jak dovednostního, tak i výkonnostního charakteru.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Realizace atletického víceboje v roli závodníka či organizátora/rozhodčího. Muži: atletický osmiboj (100m, dálka, koule, 400m, 100m přek., výška, oštěp, 1500m) Ženy: atletický sedmiboj (100m přek., výška, koule, 200m, dálka, oštěp, 800m) Zvládnutí testu z atletických pravidel zaměřených na rozhodování atletických vícebojů.
|
Doporučená literatura
|
-
Brewer, J. (2010). Athletics - track events: From beginner to champion. London: Carlton.
-
Henderson, J. (2011). Athletics - field events: From beginner to champion. London: Carlton.
-
Kuchen, A. et al. (1987). Teória a didaktika atletiky. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo.
-
Millerová, V. et al. (2002). Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia.
-
Prukner, V., & Machová, I. (2011). Didaktika školní atletiky. Olomouc: UP.
-
Ryba, J. et al. (2002). Atletické víceboje. Praha: Olympia.
-
Vacula, J. et al. (1982). Trénink atletických disciplín. Praha: SPN.
-
Vindušková, J. et al. (2003). Abeceda atletického trenéra. Praha: Olympia.
|