Vyučující
|
-
Machová Iva, Mgr. Ph.D.
-
Neuls Filip, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Basic orientation in athletics disciplines and history. 2-8. Development of basic athletics movements(run, throw, jump). 8-10. Basics of training methods. 12.-13Basics of athletics for persons with disability
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Nácvik pohybových a pracovních dovedností
- Příprava na zápočet
- 20 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 40 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 52 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 23 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Aim of the course is to develop a fundamental knowledge of basic athletics movements - running, throwing and jumping for kids.
To be able to run, throw and jump.
|
Předpoklady
|
Basic ability to move.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Písemný test
1. Class attendance (80%) 2. Preparation of warm up 3. Essay
|
Doporučená literatura
|
-
Bremner, A., Goodman, S., & Goodman, S. (1992). Coaching deaf athletes. Belconnen: Australian Sports Commission.
-
Goodman, S., Lee, K., Heidt, F., & Goodman, S. (1996). Coaching wheelchair athletes. Belconnen: Australian Sports Commission.
-
McNab, T., Lovesey, P., & Huxtable, A. (2001). An athletics compendium: an annotated guide to the UK literature of track and field. Boston Spa: British Library.
-
Nunn, C. J., & Goodman, S. (1994). Coaching amputee and les autres athletes. Belconnen: Australian Sports Commission.
-
Zarnowski, F. (1989). The decathlon: a colorful history of track and field's most challenging event. Champaign (IL): Leisure Press.
|