Vyučující
|
-
Vašíčková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Individuální konzultace nad tématem projektu disertačního úkolu a z toho plynoucí zadání seminární práce vhodné jako budoucí kapitola disertační práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur)
- Semestrální práce
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámení se s edukační realitou, jejími aspekty a úskalími, které je potřeba zvážit při přípravě a realizaci výzkumu. Dalšími tématy jsou etická opatření při provádění výzkumu, zohlednění všech benefitů i rizik souvisejících s výchovnými institucemi při výzkumném šetření. Metodologických specifika výzkumu v edukační realitě. Specifika školní tělesné výchovy a výzkumu pohybových aktivit i v jiných mimoškolních výchovných institucích.
Student bude umět použít některé diagnostické a výzkumné metody specificky v edukačním procesu.
|
Předpoklady
|
Absolvování prvního roku studia s obecnou metodologií.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Po individuální konzultaci s vyučující se vyprofiluje téma seminární práce, které se úzce vztahuje k tématu disertačního projektu a navazuje na metodologii TV.
|
Doporučená literatura
|
-
Ferjenčík, J. (2000). Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál..
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, Š., ŠVEC, V. aj. (2005). Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido.
-
Ochrana, F. (2009). Metodologie vědy. Praha.
-
PELIKÁN, J. (2007). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů.. Praha: Karolinum.
-
ŠVAŘÍČEK R., ŠEĎOVÁ, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
-
Vévodová, Š., & Ivanová, K. Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese.
|