Předmět: Research specifics of a physically active lifestyle

» Seznam fakult » FTK » DSPT
Název předmětu Research specifics of a physically active lifestyle
Kód předmětu DSPT/@2SVP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Pelclová Jana, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je: 1. seznámení s teoriemi a modely chování, metodologickými specifiky objektivního i subjektivního zkoumání pohybového a sedavého chování v návaznosti druhy zkoumaného chování, populační i specificky vymezené skupiny, domény životního stylu a variabilitu chování v rámci kratších i delších časových cyklů; 2. uplatnění získaných znalostí v přípravě vlastního datového souboru; 3. úprava dat ve statistickém programu (SPSS) s ohledem na konkrétní typ dat a téma disertační práce; 4. analýza dat a prezentace výsledků.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Bauman, A. E., Reis, R. S., Sallis, J. F., Wells, J. C., Loos, R. J., Martin, B. W., & Lancet Physical Activity Series Working Group. (2012). Correlates of physical activity: Why are some people physically active and others not?. Lancet, 380(9838), 258-271.
  • Bauman, A. E., Sallis, J. F., Dzewaltowski, D. A., & Owen, N. (2002). Toward a better understanding of the influences on physical activity: the role of determinants, correlates, causal variables, mediators, moderators, and confounders.. American Journal of Preventive Medicine, 23(2), 5-14.
  • George, D., & Mallery, P. (2019). IBM SPSS statistics 26 step by step: A simple guide and reference.. Routledge.
  • Glanz, K., Rimer, B. K., & Viswanath, K. (Eds.). (2008). Health behavior and health education: Theory, research, and practice.. John Wiley & Sons.
  • Sallis, J. F., Cervero, R. B., Ascher, W., Henderson, K. A., Kraft, M. K., & Kerr, J. (2006). An ecological approach to creating active living communities.. Annual Review of Public Health, 27, 297-322.
  • Thomas, J. R., Silverman, S., & Nelson, J. (2015). Research methods in physical activity.. Human Kinetics.
  • Tremblay, M. S., Aubert, S., Barnes, J. D., Saunders, T. J., Carson, V., Latimer-Cheung, A. E., Chastin, S. F. M., Altenburg, T. M., Chinapaw, M. J. M., Altenburg, T. M., Aminian, S., Arundell, L., Atkin, A. J., Aubert, S., Barnes, J., Barone Gibbs, B., Bassett-Gunter, R., Belanger, K., Biddle, S., ? Wondergem, R. (2017). Sedentary behavior research network (SBRN) - Terminology consensus project process and outcome.. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, 14(1), Article 75.
  • U.S. Department of Health, & Human Services. (1996). Physical activity and health: A report of the Surgeon General.. DIANE Publishing.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Kinanthropology (2022) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Kinanthropology (2022) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -