Předmět: Physical activity and the environment

» Seznam fakult » FTK » DSPT
Název předmětu Physical activity and the environment
Kód předmětu DSPT/@2PAP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Mitáš Josef, prof. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je naučit studenty vytvářet projekty zaměřené na výzkum v oblasti pohybové aktivity a podmínek prostředí, dále získat přehled o vztazích mezi různými typy prostředí a pohybovou aktivitou a o současných světových výzkumných trendech. Celá problematika je vsazená do teorií změn chování a ekologických modelů. Předmět poskytne studentům informace o subjektivních a objektivních monitorovacích technikách používaných v epidemiologickém výzkumu. Studenti získají praktické zkušenosti s prací s těmito technikami a ověří si tvorbu designu výzkumu na praktických příkladech. Studenti budou směřování k využití výzkumných dat do praxe institucí a komunit. Po absolvování by student měl být schopen vytvořit design výzkumu v oblasti pohybové aktivity a podmínek prostředí s předpokladem jeho dopadu. Přesah využití znalostí do praktických aplikací při principech tvorby nové výstavby směrem ke zdravé komunitě (Building healthy places). Složitá témata celospolečenského udržitelného rozvoje vsazená do kontextu pohybové aktivity umožní širší vhled do problematiky environmentální kinantropologie.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Centers for Disease Control and Prevention. (2011). Strategies to prevent obesity and other chronic diseases: The CDC guide to strategies to increase physical activity in the community.. U.S. Department of Health and Human Services.
  • Kerr, J., Sallis, J. F., Owen, N., De Bourdeaudhuij, I., Cerin, E., Sugiyama, T., Reis, R., Sarmiento, O., Frömel, K., Mitáš, J., Troelsen, J., Christiansen, L. B., Macfarlane, D., Salvo, D., Schofield, G., Badland, H., Guillen-Grima, F., Aguinaga-Ontoso, I., Davey, R., ? Bracy, N. (2013). Advancing science and policy through a coordinated international study of physical activity and built environments: IPEN adult methods.. Journal of Physical Activity and Health, 10(4), 581-601.
  • Lake, A. A., Townshend, T. G., & Alvanides, S. (Eds.). (2010). Obesogenic environments: Complexities, perceptions and objective measures.. Wiley-Blackwell.
  • Popkin, B. M. (2010). The emerging obesity epidemic: An introduction. In J. Pearce & K. Witten (Eds.), Geographies of obesity: Environmental understandings of the obesity epidemic (pp. 15-38).. Ashgate Publishing Limited.
  • Sallis, J. F., Cerin, E., Conway, T. L., Adams, M. A., Frank, L. D., Pratt, M., Salvo, D., Schipperijn, J., Smith, G., Cain, K. L., Davey, R., Kerr, J., Lai, P.-C., Mitáš, J., Reis, R., Sarmiento, O. L., Schofield, G., Troelsen, J., Van Dyck, D., ? Owen, N. (2016). Physical activity in relation to urban environments in 14 cities worldwide: A cross-sectional study.. Lancet, 387(10034), 2207-2217.
  • Sallis, J. F., Owen, N., & Fisher, E. B. (2008). Ecological models of health behavior. In K. Glanz, B. K. Rimer, & K. Viswanath (Eds.), Health behavior and health education: Theory, research, and practice (4th ed., pp. 465-482).. Jossey-Bass.
  • United Nations. (2015). Transforming our world: The 2030 agenda for sustainable development..
  • U.S. Department of Health and Human Services. (2020). Healthy people 2030: Building a healthier future for all..
  • U.S. Department of Health and Human Services. (2018). Physical activity guidelines for Americans, second edition..
  • World Health Organization. (2018). Global action plan on physical activity 2018-2030: More active people for a healthier world..
  • World Health Organization. (2004). Global strategy on diet, physical activity and health..
  • World Health Organization. (2006). Promoting physical activity and active living in urban environments: The role of local governments..
  • World Health Organization. (2020). WHO guidelines on physical activity and sedentary behavior..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Kinanthropology (2022) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Kinanthropology (2022) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -