Předmět: Research methodology 2

» Seznam fakult » FTK » DSPT
Název předmětu Research methodology 2
Kód předmětu DSPT/@2MV2
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Cuberek Roman, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je zaměřen na hlubší porozumění konceptu operacionalizace cíle do výzkumných hypotéz či výzkumných otázek. Studentům je předloženo schéma racionalizace postupů při sestavování metodiky výzkumné studie. V rámci předmětu jsou akcentována metodologická specifika výzkumu v kinantropologii s relevantními limitujícími faktory. Tematické okruhy přednášek: Výzkumné otázky a hypotézy; Validita studie a design výzkumu, typy designů, specifika v kinantropologii; Výzkumný soubor, typy výběrů a specifika v kinantropologii, stanovení velikosti vzorku; Výzkumné metody a techniky; Psychometrické vlastnosti subjektivních technik sběru dat; Výběr statistických metod a postupů a jejich využití v software IBM SPSS a STATISTICA.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Salkind, Neil J. (2010). Encyclopedia of research design. Volume 3, [Q-Z : index]. Thousand Oaks, Calif. : SAGE Publications.
  • Andrews, D. L., Mason, D. S., & Silk, M. L. (2005). Qualitative methods in sports studies. New York: Berg.
  • Atkinson, G., & Nevill, A. M. (1998). Statistical methods for assessing measurement error (reliability) in variables relevant to sports medicine.. Sports Medicine.
  • Atkinson, M. (2012). Key concepts in sport and exercise research methods.. Sage.
  • Blahuš, P. (1998). K metodologii použití statistických metod v psychologii.. Academia.
  • BLAHUŠ, P. (1996). K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu chování.. Praha: Karolinum.
  • Blahuš, P. (1991). Latent variable modeling of theoretical concepts in behavioral sciences as a case of measurement.. Acta Universitatis Carolinae. Gymnica.
  • Harris, M. B. (1998). Basic statistics for behavioral science research (2nd ed.).. Allyn and Bacon.
  • Kuhn, T. S. (1977). Struktura vědeckých revolucí.. Oikúmené.
  • O´Donoghue, P. (2014). Statistics for sport and exercise studies: An introduction.. Routledge.
  • Pelikán, J. (2011). Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum.
  • Popper, K. R. (1977). Logika vědeckého bádání.. Oikúmené.
  • Salkind, Neil J. (2010). Encyclopedia of research design. Volume 1, [A-G]. Thousand Oaks, Calif. : SAGE Publications.
  • Salkind, Neil J. (2010). Encyclopedia of research design. Volume 2, [H-P]. Thousand Oaks, Calif. : SAGE Publications.
  • Silverman, D. (2001). Interpreting qualitative data: methods for analysing talk, text and interaction. London: Sage Publications.
  • Tenenbaum, G.,& Driscoll, M. P. (2005). Methods of research in sport sciences: Quantitative and qualitative approaches.. Meyer & Meyer Sport.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Kinanthropology (2022) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Kinanthropology (2022) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní