Předmět: Systematické přehledy

» Seznam fakult » FTK » DSPT
Název předmětu Systematické přehledy
Kód předmětu DSPT/2SP
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Gába Aleš, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s nabídkou informačních zdrojů vhodných pro získávání relevantních vědeckých poznatků v kinantropologii. Studenti jsou seznámeni s možnostmi práce s databázovými zdroji a s vybranými aplikacemi, které usnadňují správu a archivaci literárních zdrojů. Předmět informuje studenty o významu a přínosu přehledových studií založených na systematickém sběru vědeckých poznatků (Systematic Review). Studenti jsou dále seznámeni s postupem při tvorbě systematického přehledu s důrazem na vymezení výzkumného problému, výběr vhodné strategie pro vyhledávání vědeckých poznatků, definování kritérií pro zahrnutí a vyloučení literárního zdroje z výběru, hodnocení kvality relevantních literárních zdrojů a obecné zásady pro intepretaci dosažených zjištění. V praktické části je po studentovi vyžadováno zpracování série úkolů, které přímo souvisejí s prezentovanými informacemi a umožňují další rozvoj studenta.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Higgins, J. P. T., Green, S., & Cochrane Collaboration. (2008). Cochrane handbook for systematic reviews of interventions.. Wiley-Blackwell.
  • Khan, K. S., Kunz, R., Kleijnen, J., & Antes, G. (2003). Five steps to conducting a systematic review.. Journal of the Royal Society of Medicine.
  • Littell, J. H., Corcoran, J., & Pillai, V. K. (2008). Systematic reviews and meta-analysis.. Oxford University Press.
  • Moher, D., Liberati, A., Tetzlaff, J., Altman, D. G., & Group, P. Preferred reporting items for systematic reviews and meta-analyses: the PRISMA statement..
  • Oxman, A. D. (1994). Systematic reviews: Checklists for review articles.. BMJ.
  • Shea, B. J., Grimshaw, J. M., Wells, G. A., Boers, M., Andersson, N., Hamel, C., Porter, A. C., Tugwell, P., Moher, D. & Bouter, L. M. (2007). Development of AMSTAR: A measurement tool to assess the methodological quality of systematic reviews .. BMC Medical Research Methodology.
  • Smith, V., Devane, D., Begley, C., & Clarke, M. (2011). Methodology in conducting a systematic review of systematic reviews of healthcare interventions.. BMC Medical Research Methodology.
  • Thomas, J. R., & Nelson, J. K. (2011). Research methods in physical activity. Champaign, Ill. : Human Kinetics.
  • Torgerson, C. (2003). Systematic reviews.. Continuum.
  • Wright, R. W., Brand, R. A., Dunn, W., & Spindler, K. P. (2007). (2007). How to write a systematic review.. Clinical Orthopaedics and Related Research.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Kinantropologie (2022) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta tělesné kultury Studijní plán (Verze): Kinantropologie (2022) Kategorie: Tělesná kultura, tělovýchova a sport 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní