Vyučující
|
-
Viktorová Lucie, Mgr. Ph.D.
-
Smékalová Eleonora, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- - Jak připravit seminář - 7 kroků tvorby semináře - Týmová spolupráce ve škole - Životní kompetence jako rozhodující činitel pro tvorbu kurikula - Vliv vztahů ve třídě na úspěšnost žáků - Potřeba individualizace výuky - respekt k odlišnostem žáků - Rozvoj sociálních a morálních vlastností ve škole - Rodina, komunita, kultura - vliv na vzdělávání - Osobnost učitele ve vyučovacím procesu - Podněty alternativních forem vzdělávání - Návštěva školy, do které chodí rády děti i učitelé
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
- Semestrální práce
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 26 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 3 hodiny za semestr
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Rozšířit a prohloubit znalosti z oboru pedagogické psychologie.
-student získá širší a hlubší rozhled v oblasti výchovy a vzdělávání -bude se lépe orientovat v otázkách aplikace pedagogické psychologie do praxe -zvládne vytvořit výzkumný projekt zaměřený do oblasti výchovy a vzdělávání
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětu Úvod do pedagogické psychologie, zájem o danou problematiku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Studenti jsou povinni nastudovat e-learningové prezentace svých kolegů a zodpovědět otázky uvedené v jedné z nich podle vlastního výběru (v každé prezentaci bude uvedeno maximálně 3-5 otázek). Vypracované odpovědi studenti zašlou prostřednictvím LMS Unifor vyučujícímu daného předmět. Pro udělení zápočtu z předmětu tedy student 1.vytvoří společně se svým týmem prezentaci na zvolené téma, zašle ji vyučujícímu a svým spolužákům na předmětu 2. vyučujícímu zašle odpovědi na otázky z jedné prezentace svých kolegů.
|
Doporučená literatura
|
-
Jedlička,R. a kol. Mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004.
-
Kolář, M.. (1997). Skrytý svět šikanování ve školách, Portál 1997..
-
Lang G., Berberichová Ch. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998..
-
ROGERS,C.R., FREIBERG,H.J. (1998). Sloboda učiť sa. Bratislava : Persona.
|