Vyučující
|
-
Obereignerů Radko, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Přednášky realizovány ve spojení s vybranými externisty z oblasti klinické psychologie a dětské klinické psychologie a soudně znalecké praxe v oboru klinická psychologie. Základními okruhy jsou: Interaktivní kontext psychodiagnostického procesu Základní proměnné diagnostického procesu Subjektivní faktory posuzování Proměnné na straně psychologa Strategie klinického interview Posuzování mentálního stavu Kombinace testových metod a baterií Komplexní strategie u klinických případů Typy a struktury komplexních zpráv Rozbory klinických zpráv Diagnostika u vybraných psychiatrických a neurologických onemocnění
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Domácí příprava na výuku
- 35 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 15 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku
- 25 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s využitím psychodiagnostických metod v praxi.
Student umí sestavit podrobnou psychodiagnostickou testovou baterii napříč psychopatologickými okruhy.
|
Předpoklady
|
Psychodiagnostika dospělých 1 a 2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Kompetence v rozsahu cíle předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
Lezak, M.D., Howieson, D.B., Loring, D.W. (2004). Neuropsychological assessment. Oxford.
-
Obereignerů, R. (2013). Afázie a přidružené poruchy symbolických funkcí. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci.
-
Svoboda, M., Humpolíček, P., Šnorek, V. (2013). Psychodiagnostika dospělých. Praha.
|